Ogłoszenie o zamówieniu

RZP.271.4.2014

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą:

„Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady, z terenu gminy Rajgród”.

1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.10.00-2 Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00-9 Usługi transportu odpadów

Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług komunalnych na terenie gminy Rajgród polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości:

1) zamieszkałych;

2) niezamieszkałych, na których powstają odpady.

W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany:

  1. odebrać bezpośrednio sprzed nieruchomości zamieszkałych (dot. zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej) oraz nieruchomości niezamieszkałych (dot. budynków przedszkoli, szkół i budynków użyteczności publicznej oraz, gospodarstw agroturystycznych, ośrodków wczasowych, hoteli i pensjonatów)

                a) odpady komunalne zmieszane (niesegregowane),

                b) odpady komunalne zebrane selektywnie następujących frakcji:

                - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz metal – drobny złom (pojemnik/worek koloru żółtego), napis „TWORZYWA SZTUCZNE”

                          - papier i makulaturę (pojemnik/worek koloru niebieskiego), napis „PAPIER I MAKULATURA”

                          - szkło kolorowe i szkło bezbarwne (pojemnik/worek koloru zielonego), napis „SZKŁO”

  1. odebrać odpady komunalne zmieszane  zgromadzone w zbiorczych kontenerach w lokalizacji wskazanej przez Zamawiającego, pochodzące z nieruchomości w zabudowie letniskowej,
  2. odebrać bezpośrednio sprzed nieruchomości niezamieszkałych (dot. lokali gastronomicznych, pól kempingowych, pól namiotowych oraz zakładów usługowych, produkcyjnych i handlowych, a także cmentarzy) odpady komunalne zmieszane,
  3. dostarczyć worki foliowe do gromadzenia odpadów dla części gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej,
  4. zapewnić i utrzymać w należytym stanie technicznym i sanitarnym pojemników do gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej i zabudowie letniskowej,

 

Szacuje się, że w ciągu trwania umowy (20 miesięcy) Wykonawca odbierze łącznie 1594 Mg odpadów, z czego ok. 1519 Mg odpadów komunalnych zmieszanych i ok. 75 Mg odpadów zebranych selektywnie (łącznie 3 frakcje). Jest to ilość szacunkowa i może ulec zmianie o ± 30 %. Szczegóły zamówienia określa SIWZ.

2. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

  1. Zamówienie będzie realizowane od dnia 01.05.2014 r. do dnia 31.12.2015 r.
  2. Jeżeli umowa zostanie podpisana po dniu 01.05.2014 r., rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpi od dnia podpisania umowy. Termin zakończenia świadczenia usługi pozostanie bez zmian.

5. WADIUM

  1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 6 000,00 zł.
  2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
  3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
  4. pieniądzu;
  5. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
  6. gwarancjach bankowych;
  7. gwarancjach ubezpieczeniowych;
  8. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
  9. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 79 8768 0003 3900 0550 2000 0040. W tytule przelewu należy podać: „Wadium do przetargu na odbiór odpadów”.
  10. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy przed upływem terminu składania ofert zdeponować w oryginale w kasie Urzędu, a do oferty załączyć uwierzytelnioną kopię dokumentu wadialnego. Dokument wadialny nie może zawierać zapisów ograniczających uprawnienia Zamawiającego wynikające z ustawy.
  11. Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w ustawie.

6. ZALICZKI

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.

7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, tj.:

  1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  2. posiadają wiedzę i doświadczenie;
  3. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
  4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

7.2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień, jeżeli Wykonawca posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, uzyskany w Gminie Rajgród – zgodnie z wymogami art. 9c ust. 1 ustawy z 13.09.1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1399, z późn. zm.), obejmujący co najmniej odpady objęte niniejszym zamówieniem, tj. zmieszane odpady komunalne i odpady zbierane selektywnie, o których mowa w pkt 3.4.ppkt 1b SIWZ.

7.3. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej usługi polegającej na odbiorze odpadów komunalnych o wartości co najmniej 200 000,00 zł.

7.4. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia te warunki.

  1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie:
  1.  co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do obsługi kontenerów KP-7; konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po odebraniu odpadów;
  2. bazą magazynowo-transportową zlokalizowaną na terenie gminy Rajgród lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Rajgród, spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r. poz 122).

7.6. Zamówienie może być udzielone Wykonawcom, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.

7.7. Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy, jeżeli Wykonawca oświadczy, że wobec niego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na ww. podstawie.

7.8. Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy na podstawie oświadczenia wykonawcy w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej.

7.9. W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz warunku niepodleganiu wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 SIWZ.

8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA

8.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca załączy do oferty:

a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ, z podaniem numeru wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, uzyskany w Gminie Rajgród, obejmujący co najmniej odpady objęte niniejszym zamówieniem, tj. zmieszane odpady komunalne i odpady zbierane selektywnie, o których mowa w pkt 3.4.ppkt 1b SIWZ.

b) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami wg załącznika nr 6 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego opisanymi w pkt. 5.5. SIWZ.

c) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie wg załącznika nr 7 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego opisanymi w pkt. 5.3. SIWZ.

8.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:

a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ,

b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

c) oświadczenie w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, wg załącznika nr 4 do SIWZ.

8.3. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.

8.4. Zasoby innych podmiotów

a) Jeżeli Wykonawca będzie polegać na zasobach podmiotów trzecich na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ust. ustawy, Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającymi, że będzie dysponował tymi zasobami, w szczególności przez załączenie do oferty pisemnego zobowiązania innego podmiotu do oddania do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Pisemne zobowiązanie powinno zawierać informację o zakresie dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobie wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia,

b) Jeżeli podmioty, o których mowa w pkt. 6.4.a będą brały udział w realizacji części zamówienia, wówczas Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.2 niniejszej SIWZ, dotyczące tych podmiotów.

8.5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2.b - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

8.6. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.5., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Oświadczenie te powinno być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI

Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

10. KRYTERIA OCENY OFERT

Najniższa cena.

11. ZMIANA UMOWY

Warunki zmiany umowy określono w SIWZ zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.).

12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
  • Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.
  • Termin składania ofert: 18.04.2014r. godzina 08.00., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19- 206 Rajgród – sekretariat.
  • Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  • Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
  • Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
  • Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  • Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.

Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 10.04.2014r. Numer ogłoszenia 122782-2014.

Rajgród, 10.04.2014r.

BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Rajgród

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Drapczuk

Wprowadzający: Anna Drapczuk

Data wprowadzenia: 2014-04-10

Data modyfikacji: 2014-04-10

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2014-04-10