Ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami

RZP.271.5.2012

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą: „ROZBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ NA TERENIE GMINY RAJGRÓD – ORZECHÓWKA I MIECZE”

1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

1. Wspólny Słownik Zamówień CPV:

45.23.13.00-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów

Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa sieci wodociągowej na terenie gminy Rajgród – Orzechówka i Miecze

a)     rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Orzechówka – 0,830 km,

b)     rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Miecze – 1,155 km.

W zakres zamówienia wchodzi:

a)     rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Orzechówka z rur PVC DN – 110 mm – 0,830 km (zgodnie z projektem budowlanym rozbudowy sieci wodociągowej na terenie gminy Rajgród – Orzechówka usytuowanej na działkach Nr: obręb Orzechówka dz. nr 63, 62, 3/3, 3/2, 4/2, 4/5, 58),

b)     rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowościach Kosówka, Wólka Piotrowska, Miecze z rur PVC DN – 110 mm – 1,155 km (zgodnie z projektem budowlanym rozbudowy sieci wodociągowej na terenie gminy Rajgród – Miecze usytuowanej na działkach Nr: Obręb Kosówka dz. nr 162/2, 326, 325, obręb Wólka Piotrowska dz. nr 149, 23, 24, 27, 33, obręb Miecze dz. nr 5, 7, 15, 14).

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa projekt umowy (załącznik nr 4 do SIWZ) oraz dokumentacja projektowa, stanowiąca załączniki do niniejszej SIWZ, tj.:

- Załączniki nr 7 i 8 – projekty budowlane

- Załączniki nr 9 i 10 – przedmiary robót

Załączniki nr 11 i 12 – specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.

2. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3. OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.
4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 
Zamówienie należy wykonać w terminach:

a) rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Orzechówka – do 21 grudnia 2012 r.

b) rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowościach Kosówka, Wólka Piotrowska, Miecze – do 21 grudnia 2012 r.

Za termin wykonania zamówienia uważa się datę podpisania przez przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń.

5. WADIUM

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

6. ZALICZKI

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.

7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, t.j.:

a)     posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania,

b)     posiadają wiedzę i doświadczenie zapewniającą wykonanie zamówienia,

c)     dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

d)    znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

a)     Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, oraz dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 5.1. SIWZ i art. 22 ust. 1 ustawy.

b)     Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 zamówienia polegającego na budowie sieci wodociągowej o długości co najmniej 1,5 km.

c)     Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych – zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2010.243.1623, z późn. zm.). Osoba ta powinna posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie jako kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie budowy sieci wodociągowych.

Zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z 07.07.1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2010.243.1623, z późn.zm.), samodzielną funkcję techniczną w budownictwie, o której mowa wyżej, może wykonywać wyłącznie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową, dostosowane do rodzaju, stopnia skomplikowania działalności i innych wymagań związanych z wykonywaną funkcją, stwierdzone decyzją wydaną przez organ samorządu zawodowego. Podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a, oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.

Zgodnie z art. 12a ww. ustawy samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ww. ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

        W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 SIWZ.

8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ oraz następujące dokumenty i oświadczenia:

W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:

a)     aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.

b)     oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ.

c)     aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

d)    aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

e)     aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

f)      aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ofert.

W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, opisanego w pkt 5.2. lit. b) niniejszej SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:

a)     wykaz robót budowlanych, wg załącznika nr 6 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. b), z podaniem rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania prac.

b)     dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia opisanego w pkt 5.2. lit. c) niniejszej SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:

a)     wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wg załącznika nr 5 do SIWZ, z podaniem informacji na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia i zakresu wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia - zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. c SIWZ.

b)     Jeżeli Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobami innych podmiotów, do oferty należy załączyć dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował tymi osobami, w szczególności załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia i/lub oświadczenie tych osób o zobowiązaniu do podejmowania czynności w wykonywaniu zamówienia.

Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 5 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.1. SIWZ dotyczące tych podmiotów.

W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.1. SIWZ, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.1. lit. a), d), e), f) SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

 a)    nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

 b)    nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

 c)    nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.1. lit. c) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.

Dokumenty, o których mowa w pkt 6.6.1. lit. a) i c) oraz w pkt 6.6.2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 6.6.1. lit. b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.6.1. i 6.6.2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin wystawienia stosuje się odpowiednio.

Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI

Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

10. KRYTERIA OCENY OFERT

Najniższa cena.

11. ZMIANA UMOWY

1.  Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2010.113.759, z późn.zm.) dopuszcza zmiany zawartej umowy pod następującymi warunkami:

1.1.    Zmiana terminu wykonania umowy:

a)    w przypadku wystąpienia siły wyższej mającej wpływ na wykonanie przedmiotu umowy. Przez siłę wyższą rozumie się zjawiska niemożliwe do przewidzenia i niezależne od Wykonawcy i od Zamawiającego, w szczególności pożar, działania sił przyrody (huragany, powodzie itp., warunki atmosferyczne znacznie odbiegające od typowych dla danej pory roku); zamieszki, strajki, akty terroryzmu itp.

b)    wystąpienie nieprzewidzianych w SIWZ i dokumentacji projektowej warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych, mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, które maja wpływ na termin wykonania umowy, w szczególności:

odkrycie na terenie robót niewypałów i niewybuchów;

odkrycie na terenie robót kopalnych szczątków roślin lub zwierząt, lub przedmiotów, co do których istnieje przypuszczenie, że są zabytkami;

ujawnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych i urządzeń infrastruktury.

1.2.    W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 2.1., wydłuża się termin wykonania umowy o czas opóźnienia spowodowany tymi okolicznościami.

1.3.    Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:

a)    odstąpienie od umowy przez Zamawiającego w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,

b)    konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej.

2.  Nie jest zmianą umowy wymagającą formy pisemnej:

a)    zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy:

zmiana danych adresowych w związku ze zmianą siedziby Wykonawcy,

wyznaczenie osób do kontaktów w sprawach realizacji umowy, innych, niż wskazane w § 4 umowy, z zastrzeżeniem ppkt b),

zmiana numeru rachunku bankowego, na które będzie przelane wynagrodzenie wykonawcy,

utrata mocy lub zmiany aktów prawnych przywołanych w treści umowy - w każdym takim przypadku Wykonawca ma obowiązek stosowania się do obowiązujących aktów prawa,

- wyznaczenie innych osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy niż wskazane w § 4 ust. 1.

b)    zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy na inną niż określona w § 8,

c)    Zmiana kierownika robót wymienionego przez Wykonawcę w ofercie na inną osobę jest możliwa po uzyskaniu zgody Zamawiającego i jedynie pod warunkiem, że nowa osoba będzie spełniać wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ dla kierownika robót.

12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

·         Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl

·         Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.

·         Termin składania ofert: 18.09.2012.godzina 10.00., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród – sekretariat.

·         Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.

·         Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

·         Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

·         Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

·         Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.

Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 03.09.2012 r. Nr ogłoszenia 328328-2012.

 

Inwestycja dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, Oś 3 „Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej”, działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej”

 

Rajgród, 03.09.2012r.

   BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński

 


Metryka strony

Udostępniający: Edyta Lipowska

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Drapczuk

Wprowadzający: Anna Drapczuk

Data wprowadzenia: 2012-09-03

Data modyfikacji: 2012-09-03

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2012-09-03