Poprawa jakości środowiska w Gminie Rajgród poprzez instalację kolektorów słonecznych na budynkach użyteczności publicznej oraz na budynkach mieszkalnych

RZP.271.8.2013

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, w imieniu której działa Burmistrz – Czesław Karpiński, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907) na wykonanie zadania pod nazwą: "Poprawa jakości środowiska w Gminie Rajgród poprzez instalację kolektorów słonecznych na budynkach użyteczności publicznej oraz na budynkach mieszkalnych”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Oś priorytetowa V Rozwój infrastruktury ochrony środowiska Działanie 5.2. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska. Energia odnawialna: słoneczna.

1.  PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

  • Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.11.00-9 Kolektory słoneczne do produkcji ciepła, 51.50.00.00-7 Usługi instalowania maszyn i urządzeń.
  • Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę i montaż łącznie 116 zestawów solarnych służących do wspomagania podgrzewania ciepłej wody użytkowej, z czego:
    • 60 zestawów A przeznaczonych dla rodzin 1-4-osobowych;
    • 55 zestawów B przeznaczonych dla rodzin 5-7-osobowych;
    • 1 zestaw C przeznaczony do podgrzewania wody w budynku użyteczności publicznej (Urząd Miejski).
  • W skład zestawu solarnego wchodzą: kolektory słoneczne próżniowe, uchwyty i konstrukcje mocujące, zestaw przyłączeniowy, grupa pompowa, automatyka sterująca, zasobnik cwu dwuwężownicowy, naczynia wzbiorcze przeponowe, niezbędne zawory, orurowanie i oprzyrządowanie, płyn solarny.
  • Montaż zestawu obejmuje sporządzenie dokumentacji wykonawczej dla każdego obiektu, zamocowanie kolektorów, montaż instalacji solarnej, podłączenie instalacji, prace w budynkach niezbędne do wykonania zadania (np. przebijanie otworów w stropach i ścianach), adaptacja istniejących instalacji na potrzeby instalacji solarnej, w tym demontaż istniejących zasobników cwu, napełnienie i odpowietrzenie instalacji, wykonanie prób szczelności, regulacja przepływu, dobór opcji sterowania, przeszkolenie przedstawicieli właścicieli nieruchomości z zakresu obsługi i eksploatacji zestawów solarnych, wykonywanie przeglądów gwarancyjnych (po 3 przeglądy dla każdego zestawu) oraz jednokrotna wymiana płynu solarnego (w każdym zestawie).

2.  OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3.  OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

4.  TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Zakończenie do dnia 25.08.2014r.

5.  WADIUM

W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 30 000,00 zł.

6.  ZALICZKI

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.

7.  WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności. Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia ww. warunek.

2. Wiedza i doświadczenie.

  • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie wykonał co najmniej 2 zamówienia, polegające na dostawie i montażu min. 20 zestawów solarnych każde zamówienie.
  • Przez dostawę i montaż zestawów solarnych potwierdzających warunek posiadania wiedzy i doświadczenia należy rozumieć zadanie obejmujące łącznie dostawę i montaż kolektorów słonecznych, zasobnika cwu przystosowanego do pracy z instalacją solarną i drugim źródłem ciepła, niezbędnego orurowania, oprzyrządowania i automatyki sterowniczej oraz podłączenie i uruchomienie zestawu.
  • Jeżeli Wykonawca w celu udokumentowania doświadczenia wykaże nadal trwające dostawy, podana ww. wartość dotyczy ilości zrealizowanych zestawów. 

3. Potencjał techniczny i osoby zdolne do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli:

  • Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania budową lub innymi robotami budowlanymi, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
  • Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą odpowiedzialną za instalowanie i przyłączanie urządzeń i instalacji elektrycznych, posiadającą kwalifikacje potwierdzone świadectwem wydanym przez komisje kwalifikacyjne, o których mowa w ustawie Prawo energetyczne, a w przypadku osób będących obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - osobą, która nabyła w tych państwach wymagane kwalifikacje w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci i uzyskała ich potwierdzenie zgodnie z przepisami o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do wykonywania zawodów regulowanych.

4. Sytuacja ekonomiczna i finansowa. Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia ww. warunek.

7.2. Zamówienie może być udzielone Wykonawcom, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania.

  1. Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że wobec niego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania określonych w art. 24 ust. 1 ustawy za pomocą oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 8.
  2. Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy badając oświadczenie Wykonawcy w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej. Jeżeli Wykonawcy należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.) złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, Wykonawcy są zobowiązani wykazać, że istniejące między niemi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

8.  WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

8.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty:

  1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg załącznika nr 1 do SIWZ,
  2. wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, według załącznika nr 7 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w pkt. 7.2.
  3. dowody potwierdzające, czy wykazane dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  4. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – według załącznika nr 8 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w pkt. 7.3.
  5. oświadczenie, że wykazane osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.

8.2. Jeżeli Wykonawca wykazując spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, do oferty należy załączyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz dokumenty określające sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia oraz zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

8.3. Dowodami, o których mowa w pkt 8.1. ppkt. 3 są:

  1. poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
  2. oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej;

8.4. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego wykazane dostawy zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 6.1. lit. c SIWZ.

8.5. Zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013r. poz. 231) w postępowaniach wszczynanych w okresie do 20.02.2014r. Wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w pkt. 6.2. lit. a SIWZ, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw, określone w § 1 ust. 1 pkt. 3 poprzednio obowiązującego rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 30.12.2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2009r. Nr 226, poz. 1817).

8.6. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:

  1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ.
  2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
  3. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  4. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
  5. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
  6. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  7. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  8. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  9. oświadczenie w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, wg załącznika nr 4 do SIWZ,

8.7. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu  składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

8.8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

  1. zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 8.6. lit.b-d i pkt. 8.6. lit. g - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
    1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
    2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
    3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
  2. zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 8.6. lit. f i pkt. 8.6. lit. h - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy; (dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);

8.9. Dokumenty, o których mowa w pkt. 8.8. ppkt. 1. lit. a  i c oraz w pkt. 8.8. ppkt. 2., powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt. 8.8. ppkt.1 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

8.10. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8.8, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Terminy wystawienia określone w pkt. 8.9. stosuje się odpowiednio.

8.11. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

8.12. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.

8.13. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu będzie polegać na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wówczas Wykonawca:

  1. jest zobowiązany udowodnić Zamawiającymi, że będzie dysponował tymi zasobami, w szczególności przez załączenie do oferty pisemnego zobowiązania innego podmiotu do oddania do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
  2. załączy do oferty dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania  dotyczące tych podmiotów.

 

9.  DOKUMENTY DOTYCZĄCE DOSTAW

W celu wykazania, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca załączy do oferty:

  1. opis parametrów oferowanych przedmiotów wg załącznika 1a do SIWZ
  2. aktualny certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę badawczą potwierdzający zgodnośćoferowanych kolektorów słonecznych z normą EN 12975-1, np. certyfikat SolarKeymark,
  3. dokument wystawiony przez akredytowaną jednostkę badawczą, potwierdzający wyniki badań oferowanych kolektorów słonecznych, przeprowadzonych zgodnie z normą EN 12975-2 (np. załącznik do certyfikatu Solar Keymark), zawierający co najmniej następujące informacje:
    • sprawność optyczna η0 w odniesieniu do powierzchni apertury,
    • współczynnik współczynnik utraty ciepła a1 [W/m2K] w odniesieniu do powierzchni apertury,
    • współczynnik współczynnik utraty ciepła a2 [W/m2K2] w odniesieniu do powierzchni apertury,
    • powierzchnia apertury,
    • moc kolektora w przeliczeniu na jednostkę kolektora przy ΔT = 0, G = 1000 W/m2.

9.  PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI

Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

10.  KRYTERIA OCENY OFERT

Najniższa cena.

11.  ZMIANA UMOWY

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian określono w SIWZ zgodnie z art. 144 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 poz. 907).

12. INNE INFORMACJE

  • Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
  • Termin składania ofert: 24.09.2013r. godzina 09.00., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród – sekretariat.
  • Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  • Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
  • Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
  • Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  • Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.
  • Wszystkie rozliczenia z Wykonawcą będą prowadzone w PLN.
  • Zamawiajacy przewiduje płatność częściową po dostawie i montażu 81 szt. zestawów solarnych (40 zestawów A, 40 zestawów B, 1 zestawu C) - co ma zostać wykonane do 20 czerwca 2014r.; oraz płatność końcową po dostawie i montażu pozostałych zestawów.
  • Terminy płatności - 30 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury.

Ogłoszenie o zamówieniu przesłano do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 12.08.2013r.

SIWZ zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl/ od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Rajgród, 12.08.2013r.

BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński

Edycja z dnia 14.08.2013r.:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowanie w Dzienniku Urzedowym Unii Europejskiej w dniu 14.08.2013 pod numerem 273770-2013. W związku z tym w tym dniu na stronie internetowej Zamawijącego zamieszczono SIWZ wraz z załącznikami.

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Rajgród

Wytwarzający/odpowiadający: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Wprowadzający: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Data wprowadzenia: 2013-08-12

Data modyfikacji: 2013-08-14

Opublikował: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2013-08-12