Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy dróg gminnych i wewnętrznych w Rajgrodzie - odpowiedź na pytania wykonawców i zmiana treści SIWZ

ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW ORAZ ZMIANA TREŚCI SIWZ

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) Zamawiający przekazuje treść zapytań Wykonawców i odpowiedzi dotyczące postępowania pn. WYKONANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ DLA PRZEBUDOWY DRÓG GMINNYCH I WEWNETRZNYCH W RAJGRODZIE znak sprawy RZP.271.2.2011.

Pytanie 1.

Prosimy o określenie szacunkowej liczby przepustów do przebudowy. Prosimy o możliwość rozliczenia wynagrodzenia za projekt przebudowy przepustów w zależności od faktycznej liczby przepustów do przebudowy na podstawie algorytmu: liczba przepustów x cena za wykonanie projektu przebudowy 1 szt. przepustów.

Odpowiedź:

Obecnie na przebudowanych drogach istnieje 1 przepust (odcinek A). Konieczność zaprojektowania nowych przepustów może wynikać z koncepcji odwodnienia przedstawionej przez Wykonawcę. Sposób rozliczenia nie ulega zmianie.

Pytanie 2.

Czy inwestycja będzie realizowana na działkach należących do Zamawiającego?

Odpowiedź:

Zakłada się realizację inwestycji na działkach należących do Zamawiającego, tj. na działkach, które obecnie są jego własnością oraz na działkach, które Zamawiający wykupi w celu poszerzenia pasa drogowego drogi wewnętrznej, a które obecnie są własnością osób prywatnych. Przygotowanie projektu podziału nieruchomości wchodzi w zakres zamówienia.

Pytanie 3.

Prosimy o określenie szacunkowej liczby działek do podziału. Prosimy o możliwość rozliczenia wynagrodzenia za projekt podziałów działek w zależności od faktycznej liczby działek do podziału na podstawie algorytmu: liczba działek x cena za wykonanie projektu podziału 1 działki.

Odpowiedź:

Szacunkowa ilość działek do podziału wynosi 13. Działki, które będą podlegać podziałowi widoczne są na załączniku nr 7 do SIWZ. Poszerzeniu będzie podlegać działka nr 708/3 (na załączniku 7 do SIWZ jest to część odcinka B równoległa do drogi krajowej). Działka 708/3 będzie poszerzona obustronnie z obecnej szerokości ok. 4 m do szerokości 6 m. Sposób rozliczenia nie ulega zmianie.

Pytanie 4.

Jakie sieci oraz urządzenia infrastruktury technicznej znajdują się w istniejącym pasie projektowanych dróg?

Odpowiedź:

Na odcinku A: sieć energetyczna, sieć wodociągowa, sieć kanalizacji sanitarnej i studzienki, sieć telefoniczna. Ww. infrastruktura przebiega na niektórych odcinkach w pasie drogowym, na innych poza pasem. Na odcinku B – kanalizacja sanitarna (na działce nr 708/3).

Pytanie 5.

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę umowy, w przypadku niezależnych od Wykonawcy projektu, przedłużających się procedur administracyjnych?

Odpowiedź:

Warunki zmiany umowy określono w § 12 projektu umowy (zał. nr 4 do SIWZ). Terminy wykonania zamówienia określa § 5 projektu umowy oraz pkt 4 SIWZ. W przypadku przedłużających się procedur związanych z pozyskaniem przez Zamawiającego decyzji administracyjnych związanych z inwestycją, nie ma konieczności zmiany umowy, gdyż zapisy umowy stanowią, że terminy dostarczenia poszczególnych części składowych dokumentacji są uzależnione od pozyskania przez Zamawiającego ww. decyzji. Dokumentacja projektowa ma być sporządzona zgodnie z pozyskanymi decyzjami (decyzją środowiskową, lokalizacyjną, pozwoleniem wodnoprawnym).

Pytanie 6.

Prosimy o określenie zakresu opinii przyrodniczej, o której mowa w pkt. 3.2. i) specyfikacji istotnych warunków zamówienia?

Odpowiedź:

Ewentualna opinia przyrodnicza ma stanowić załącznik do wniosku o usunięcie drzew lub krzewów w związku z pracami budowlanymi (jeżeli będzie zachodziła taka konieczność). Ma zawierać informacje wymagane we wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie, tj. określenie gatunków krzewów i drzew, powierzchnię pokrytą krzewami, obwody drzew mierzone na wysokości 1,30 m, a także oszacowane wieku drzew i informacje na temat ew. występowania gatunków chronionych oraz zwięzłe informacje na temat stanu zdrowotnego.

Pytanie 7.

Prosimy o podanie sieci uzbrojenia terenu z podaniem długości lub liczby, które należy uwzględnić do przebudowy w ofercie?

Odpowiedź:

Jak w odpowiedzi na pytanie 4.

Pytanie 8.

Na jakim etapie prac należy wykonać wariantowanie budowy oświetlenia? Czy na wykonać to na etapie koncepcji?

Odpowiedź:

Należy zaprojektować trzy warianty oświetlenia zgodnie z pkt 3.4. lit. b tiret 4. Przygotować trzy wersje kosztorysów inwestorskich, przedmiarów, specyfikacji technicznych itp.

Pytanie 9.

Który wariant oświetlenia należy uzgodnić z Zarządcą Sieci? Który wariant należy przedstawić do uzgodnienia ZUDP i wniosku o pozwolenie na budowę?

Odpowiedź:

Wariant do realizacji i do uwzględnienia w projekcie budowlanym zostanie wybrany przez Zamawiającego na podstawie analizy przedstawionych kosztorysów inwestorskich i możliwości finansowych Zamawiającego.

Pytanie 10.

Na jakiej długości odcinków A i B należy wykonać projekt oświetlenia?

Odpowiedź:

Na całej długości odcinków A i B.

Pytanie 11.

Jaka jest szacowana długość poszczególnych odcinków dróg?

Odpowiedź:

Szacunkowa długość odcinka A: ok. 1 460 m; Szacunkowa długość odcinka B: ok. 1 200 m.

Pytanie 12.

Co Inwestor rozumie przez wykonanie wszelkich pomiarów ruchu, ekspertyz oraz oceny stanu istniejącej nawierzchni? Zgodnie z pkt. 3.4. c SIWZ kategoria ruchu została już określona (KR2).

Odpowiedź:

Zgodnie z pkt 3.2. lit. c) SIWZ w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie wszelkich pomiarów ruchu, ekspertyz i badań niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, opracowanie dokumentacji geotechnicznej oraz oceny stanu istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża. Jest to niezbędne w celu pozyskania kompletnych informacji niezbędnych do efektywnego i rzetelnego wykonania zamówienia, m.in. uwzględnienia zastosowanie odpowiednich rozwiązań projektowych, ustalenia organizacji ruchu.

Pytanie 13.

Jaką ilość wizyt na budowie przewiduje zamawiający w ramach nadzoru autorskiego? Proszę o podanie szacunkowej liczby lub częstotliwości (np. raz w miesiącu).

Odpowiedź:

Wizyty na budowie będą wykonywane w zależności od potrzeb Zamawiającego, ok. 2 wizyty w miesiącu.

Pytanie 14.

Prosimy o określenie szacunkowej ilości przepustów przewidzianych do przebudowy.

Odpowiedź:

Jak w odpowiedzi na pytanie 1

Pytanie 15.

Co Zamawiający rozumie przez urządzenie zieleni? Czy chodzi o projekty nasadzeń, czy jedynie zastosowanie zieleni w postaci trawników?

Odpowiedź:

Chodzi o zastosowanie zieleni w postaci trawników, jeżeli będą przewidziane do projektowania.

Pytanie 16.

W jakim celu inwestor potrzebuje pisemnych oświadczeń nieruchomości, przez które będzie przebiegać inwestycja? Jeśli chodzi o działki na pas drogowy, to nie ma znaczenia to, czy właściciel wyraża zgodę bądź nie, gdyż załatwia to ZRID.

Odpowiedź:

Dla przedmiotowej inwestycji nie będzie wydawana decyzja ZRID, ponieważ poszerzenie działek będzie dotyczyło części odcinka B, który stanowi drogę wewnętrzną, nie publiczną.

Poszerzenie pasa drogowego będzie się odbywać na podstawie wykupienia części działek od właścicieli przyległych nieruchomości. Projekt podziału nieruchomości, który sporządzi Wykonawca, ma powstać na podstawie ustaleń z właścicielami nieruchomości. Oświadczenia właścicieli stanowią dowód, ze projekt podziału przedstawiony przez Wykonawcę był uzgadniany z właścicielami nieruchomości.

Pytanie 17.

Czy wariantowość wykonania oświetlenia ulicznego ma być tylko na etapie koncepcji, czy należy wykonać trzy odrębne projekty?

Odpowiedź:

Jak w odpowiedzi na pytanie 8 i 9.

Pytanie 18.

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę terminu wykonania umowy, o którym mowa w pkt 4 SIWZ w przypadku niezależnych od wykonawcy projektu, przedłużających się procedur administracyjnych?

Odpowiedź:

Jak w odpowiedzi na pytanie 5.

Pytanie 19.

Czy w zakres umowy wchodzi uzyskanie ZRID?

Odpowiedź:

Dla przedmiotowej inwestycji nie będzie uzyskiwana decyzja ZRID.

Pytanie 20.

Proszę o wymienienie infrastruktury nie związanej z drogą, jaka występuje w pasie drogowym.

Odpowiedź:

Jak w odpowiedzi na pytanie 4.

Pytanie 21.

Termin przekazania nie jest ściśle określony. Czy należy przez to rozumieć, że ostateczny termin zdania dokumentacji uzależniony będzie od terminów otrzymania poszczególnych decyzji administracyjnych? Co w przypadku, gdy na etapie wydawania decyzji zaistnieje konieczność znacznych korekt w dokumentacji?

Odpowiedź:

Jak w odpowiedzi na pytanie 5.

Na podstawie art. 38 ust. 4 ww. ustawy Zamawiający informuje, że w związku z udzielonymi wyjaśnieniami została zmeiniona SIWZ. Zmieniony został pkt 3.4. lit. a) SIWZ, który otrzymał brzmienie:

3.4. Założenia do projektowania
Całość dokumentacji należy wykonać w podziale na odcinki:

- odcinek A (droga gminna) – szacunkowa długość ok. 1 460 m; początek na granicy pasa drogowego drogi krajowej nr 61, część ulicy Zabielskiego i ul. Jaćwieska (istniejąca nawierzchnia: asfaltowa), ul. Stanki, ul. Wawra i część ul. Trojdena (istniejąca nawierzchnia: żwirowa i żwirowo-żużlowa); istniejąca infrastruktura: sieć energetyczna, sieć wodociągowa, sieć kanalizacji sanitarnej i studzienki, sieć telefoniczna. Ww. infrastruktura przebiega na niektórych odcinkach w pasie drogowym, na innych poza pasem.

- odcinek B (droga wewnętrzna) – szacunkowa długość ok. 1 200 m; działka nr ewid. 708/3 i sąsiednie (zaprojektować poszerzenie do szerokości 6 m) oraz część działki nr ewid. 749 (istniejąca nawierzchnia żwirowo-żużlowa) – koniec na granicy pasa drogowego drogi krajowej nr 61; istniejąca infrastruktura – kanalizacja sanitarna (dotyczy działki 708/3). Poszerzeniu będzie podlegać działka nr 708/3 (na załączniku 7 do SIWZ jest to część odcinka B równoległa do drogi krajowej). Działka 708/3 będzie poszerzona obustronnie z obecnej szerokości ok. 4 m do szerokości 6 m. Szacunkowa ilość działek do podziału 13.

- Graficznie podział na odcinki obrazuje załącznik nr 7 do SIWZ.

W związku z tym, że udzielone wyjaśnienia i modyfikacja SIWZ może mieć wpływ na przygotowanie ofert, Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 6 ww. ustawy przedłużył termin składania ofert. W związku z tym na podstawie art. 12a ust. 3 ww. ustawy Zamawiający informuje, że w związku z przedłużeniem terminu składania ofert zostało zmienione ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone w BZP pod numerem 46738-2011. Ogłoszenie o zmianie zamieszczono pod numerem 53346-2011. Zmiana dotyczy przedłużenia terminu składania i otwarcia ofert. Nowy termin składania ofert ustalono na 28.03.2011r. godz. 14.00, a termin otwarcia ofert na dzień 28.03.2011r. godz. 14.15.

Rajgród, 23.03.2011r.

BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński

Metryka strony

Udostępniający: Anna Bukowska

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Bukowska

Wprowadzający: Anna Bukowska

Data wprowadzenia: 2011-03-24

Data modyfikacji: 2011-03-24

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2011-03-24