Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowaną w systemie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycją pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rajgród”

Rajgród, 09 kwietnia 2019 r.

IU.I.041.1.1.2017

 

 

Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania

Zamawiający informuję, że postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego  na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizowaną w systemie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycją pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rajgród”. zostało unieważnione.

Zamawiający unieważnił postępowanie, ponieważ w terminie przewidzianym na składanie ofert tj. do dnia 02.04.2019 r. do godz. 09:00 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

 

 

                                                                                                                                               Z up. Burmistrza

                                                                                                                                                  Anna Drapczuk

                                                                                                                                Kierownik Wydziału Inwestycji i Rozwoju

                               

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie".
Operacja pod nazwą „Przebudowa ujęcia wody w Rajgrodzie oraz budowa sieci wodociągowej i przydomowych oczyszczalni
ścieków na terenie gminy Rajgród” współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie
inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji
w energię odnawialną i oszczędzanie energii” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

Rajgród, dnia 25 marca 2019 r.

IU.I.041.1.1.2017

ZAPYTANIE OFERTOWE

          Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, zwraca się z zapytaniem o cenę pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizowaną w systemie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycją
pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rajgród”.

Inwestycja realizowana jest w ramach operacji pn. „Przebudowa ujęcia wody w Rajgrodzie oraz budowa sieci wodociągowej i przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rajgród” dofinansowanej ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Do udzielenia niniejszego zamówienia nie stosuje się ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986, ze. zm.) – na podstawie art. 4 pkt 8 ww.

1.        Opis przedmiotu zamówienia

1.1.  Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9 – Usługi nadzoru budowlanego.

1.2.  Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej nad realizowaną w systemie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycją pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rajgród”.

1.3.  Inwestycja objęta nadzorem polegała będzie na: zaprojektowaniu, przygotowaniu dokumentacji niezbędnej do dokonania zgłoszenia budowy w Starostwie Powiatowym w Grajewie, wybudowaniu i oddaniu do użytkowania w stanie wolnym od wad i usterek 71 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków na nieruchomościach prywatnych zlokalizowanych na terenie gminy Rajgród. Roboty Wykonawca zrealizuje na podstawie dokumentacji projektowej opracowywanej przez siebie na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego (PFU), zweryfikowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego oraz wytycznych Zamawiającego. Szczegółowy zakres objętego nadzorem zadania określa wyciąg z programu funkcjonalno-użytkowego, stanowiący załącznik do niniejszego zapytania (Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji przydomowych oczyszczalni ścieków określonych w PFU).

1.4.  Inspektor nadzoru inwestorskiego pełnić będzie funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.), zgodnie z zakresem określonym w art. 25 i art. 26 ww. ustawy oraz przepisami wykonawczymi.

1.5.  Inspektor nadzoru inwestorskiego będzie wykonywać zlecony nadzór zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, z programem funkcjonalno-użytkowym, obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.

1.6.  W celu kompleksowego nadzoru nad zaprojektowaniem i montażem przydomowych oczyszczalni ścieków Zamawiający zapewnia dodatkowo inspektora branży sanitarnej, który został wyłoniony w odrębnym postępowaniu.

1.7.  Inspektor nadzoru inwestorskiego realizując zadanie będzie zobowiązany do:

  1. czynnego uczestnictwa w konsultowaniu wstępnej koncepcji i dokumentacji projektowej,
  2. reprezentowania Zamawiającego – Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, w szczególności z projektami budowlanymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przepisami prawa,
    w tym m.in. przepisami techniczno-wykonawczymi, w zakresie BHP i normami oraz zasadami wiedzy technicznej;
  3. sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych,
    a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu;
  4. zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, w tym również z projektami budowlanymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, dla wszystkich asortymentów robót;
  5. podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, prefabrykatów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy prawa, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej, w tym w projektach budowlanych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót;
  6. inspektor nadzoru branży elektrycznej dodatkowo - weryfikacji wyników pomiarów
    i raportów z badań branży elektrycznej oraz w razie potrzeby dokonywania pomiarów
    i sprawdzeń elektrycznych;
  7. sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,
  8. potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
  9. dokonywania odbiorów częściowych robót zanikowych i ulegających zakryciu,
  10. sprawdzania i zatwierdzania operatu kolaudacyjnego przed odbiorem końcowym,
  11. uczestnictwa w odbiorze końcowym,
  12. wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych;
  13. żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową luz zgłoszeniem robót w Starostwie Powiatowym w Grajewie;
  14. bieżącej kontroli ilości i terminowości wykonywanych robót. Podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji;
  15. po rozpoczęciu robót budowlanych nadzorowania budowy z taką częstotliwością oraz
    w takich godzinach, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, jednak nie rzadziej niż dwa razy na każdej nieruchomości, na której budowana będzie oczyszczalnia oraz na każde żądanie Zamawiającego, w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna, najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia,
  16. informowania na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac, o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych mających na celu ich przezwyciężenie (wczesne ostrzeganie, zwłaszcza w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót);
  17. udziału w naradach koordynacyjnych budowy;
  18. na żądanie Zamawiającego: uczestnictwa w okresie gwarancji i rękojmi przy przeglądach gwarancyjnych, potwierdzenia usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi, uczestnictwa w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji, bez dodatkowego wynagrodzenia.

1.8       Termin realizacji zadania: 30.10.2019 r.

  1. Warunki udziału w postępowaniu:

W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy:

  • skierują do realizacji zamówienia osoby zdolne do wykonania zamówienia, tj.
  1. osobę do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub osobę posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobę, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych),
  • posiadają doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
    1. co najmniej jednej usługi polegającej na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej obejmującej inwestycję o wartości nadzorowanych robót co najmniej 50 000,00 zł.
  • Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia może polegać na zasobach kadrowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
  • Wykonawca, który polega na zasobach kadrowych innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności załączając do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie nie jest wymagane w przypadku dysponowania bezpośredniego.
  • Wykonawca udowodni spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez złożenie oświadczeń i wykazów zgodnie z treścią wskazaną w formularzu ofertowym.
  • 3.   Warunki odrzucenia oferty:
  • 3.1.  Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:
  • a)    jej treść nie odpowiada treści warunków zapytania ofertowego, lub
  • b)   została złożona przez wykonawcę:
  • −   niespełniającego warunków udziału w niniejszym postępowaniu, lub
  • −   powiązanego osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami, upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy, lub
  • c)    została złożona po terminie składania ofert.
  • 3.2  Zamawiający odrzuci ofertę zawierającą rażąco niską cenę w stosunku do wartości zamówienia powiększoną o obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług.
  • 4.  Warunki wykluczenia:
  • 4.1.  O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Zamawiający wyklucza z postępowania:
  • a)    wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
  • b)   Wykonawcę, jeżeli występują powiązania osobowe lub kapitałowe między Wykonawcą a Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy a wykonawcą, polegające na:
  • −   uczestniczeniu jako wspólnik w spółce cywilnej lub osobowej,
  • −   posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji spółki kapitałowej,
  • −   pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta lub pełnomocnika,
  • −   pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
  • −   pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.
  • 4.2.  Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
  • 4.3.  Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia przez złożenia oświadczenia, zgodnie z treścią określoną w formularzu ofertowym.
  • 5.        Kryteria oceny oferty:
  • 5.1.  Przy wyborze oferty Zamawiający kierować się będzie kryterium cena brutto – 100%. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający wybierze te ofertę, która zapewni mu najtańsze wykonanie usługi pełnienia nadzoru w branży elektrycznej.
  • 5.2.  Cena ma być wyrażona w polskich złotych. Cena za wykonanie danej części zamówienia i cena kompleksowa jest ceną ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i efektywnego wykonania zamówienia, w tym koszty dojazdów oraz koszty materiałów potrzebnych do realizacji zamówienia.
  • 5.3.  Cena za pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego jest stała i nie ulega zmianie w trakcie realizacji umowy, również w przypadku wydłużenia terminu wykonania zamówienia spowodowanego wydłużeniem terminu wykonania robót budowlanych, które będą przedmiotem pełnienia nadzoru.
  • 6.Jeżeli dwie lub więcej ofert prezentuje taką samą najniższą cenę, Zamawiający wzywa Wykonawców do złożenia ofert dodatkowych. W przypadku niezłożenia żadnej oferty dodatkowej albo złożenia ofert dodatkowych o takiej samej najniższej cenie, albo odrzucenia wszystkich ofert dodatkowych, Zamawiający kończy postępowanie bez wyboru żadnej z ofert. Zamawiający nie przewiduje możliwość składania ofert częściowych.
  • 7.  Termin realizacji zamówienia
  • 7.1.  Od dnia podpisania umowy do czasu odbioru końcowego zadania.
  • 7.2.  Przewidywany termin realizacji inwestycji objętej nadzorem: 30.10.2019 r.
  • 7.3.  Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia terminu wykonania zamówienia spowodowanego wydłużeniem terminu wykonania robót budowlanych, które będą przedmiotem pełnienia nadzoru.
  • 8.   Miejsce i termin złożenia ofert
  • Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, w Sekretariacie Urzędu do dnia 02.04.2019 r. do godz. 15:00. Urząd pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.
  • 9.  Sposób przygotowania oferty
  • 9.1.  Oferty należy złożyć wg wzoru formularza ofertowego stanowiącego załącznik do niniejszego zapytania.
  • 9.2.  Należy podać cenę ryczałtową za wykonanie całości zamówienia. Wykonawca może złożyć ofertę Cenę należy podać na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do zapytania ofertowego.
  • 9.3.  W treści oferty należy zawrzeć oświadczenia i wykazy, o których mowa w niniejszym zapytaniu, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
  • 9.4.  Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy.
  • 10.    Informacje dodatkowe
  • 10.1.        Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
  • a)    unieważnienia postępowania bez podania przyczyny,
  • b)   nie wybrania żadnej z przedstawionych ofert bez podania przyczyny,
  • c)    pozostawienia bez rozpatrzenia oferty niezgodnej z wymogami niniejszego zapytania,
  • d)   wezwania Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia ofert dodatkowych zawierających niższe ceny.
  • 10.2.   Wszelkie zapytania należy kierować na adres: Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, pocztą elektroniczną e-mail: anna.drapczuk@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl bądź faksem 86 272 19 41.
  • 10.3.   O terminie zawarcia umowy Wykonawca/y z najkorzystniejszą ofertą zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo.
  • 10.4. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian w umowie zawartej z Wykonawcą. Warunki zmian umowy zostały określone w § 11 załącznika nr 2 – wzór umowy.
  • 11.  Załączniki do zapytania ofertowego
  • 11.1. Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy,
  • 11.2.   Załącznik nr 2 - Wzór umowy (w tym warunki zmiany umowy), jaka zostanie zawarta w sprawie niniejszego zapytania ofertowego,
  • 11.3.   Załącznik nr 3 - Wyciąg z PHU.

 

                                                                                                                                Z up. Burmistrza

                                                                                                                                   Anna Drapczuk

                                                                                                                 Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Rajgrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Miejski w Rajgrodzie

Data wytworzenia: 2019-03-25

Wprowadzający: Anna Liszewska

Data modyfikacji: 2019-04-09

Opublikował: Anna Liszewska

Data publikacji: 2019-03-25