DECYZJA O LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO - budowa kanału deszczowego odprowadzającego wody opadowe i roztopowe z drogi krajowej nr 61
Rajgród, dnia 25.03.2013
P.P.6733.2.2013
DECYZJA
O LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO
Na podstawie art. 50 ust. 1, art. 51 ust. 1 pkt 2, art. 52 ust.l, art. 53 i art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717) oraz art. 104 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, po rozpatrzeniu wniosku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Białystok, ul. Zwycięstwa 2, w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dotyczącej budowy kanału deszczowego odprowadzającego wody opadowe i roztopowe z drogi krajowej nr 61, na działkach nr nr 903/1, 903/2, 904/4, 904/3 i 877 położonych w Rajgrodzie
USTALAM SPOSÓB ZAGOSPODAROWANIA I WARUNKI ZABUDOWY TERENU
dla inwestycji celu publicznego polegającej na budowie kanału deszczowego odprowadzającego wody opadowe i roztopowe z drogi krajowej nr 61
- lokalizacja inwestycji - działki o nr ewidencyjnych gruntów: 903/1, 903/2, 904/4, 904/3 i 877 położone w Rajgrodzie
- linie rozgraniczające teren inwestycji – oznaczono linią przerywaną koloru niebieskiego na załączniku graficznym do niniejszej decyzji.
Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich.
Wnioskodawcy, który nie uzyskał prawa do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaniem niniejszej decyzji.
Niniejsza decyzja wiąże organ wydający decyzję o pozwoleniu na budowę.
UZASADNIENIE
Wnioskodawca wystąpił z wnioskiem o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego, polegającej na budowie kanału deszczowego odprowadzającego wody opadowe i roztopowe z drogi krajowej nr 61 na odcinku Grajewo – Augustów w miejscowości Rajgród w km 231+225 z odprowadzeniem z tej części zlewni do projektowanej kanalizacji i rowu otwartego, na działkach nr nr 903/1, 903/2, 904/4, 904/3 i 877 położonych w Rajgrodzie.
Zgodnie z art. 6 pkt.4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2000 roku Nr 46, poz. 543 z późn. zm.), budowa oraz utrzymanie obiektów i urządzeń służących i ochronie środowiska, zbiorników i innych urządzeń wodnych służących zaopatrzeniu w wodę, regulacji przepływów i ochronie przed powodzią, a także regulacja i utrzymywanie wód oraz urządzeń melioracji wodnych będących własnością Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, jest celem publicznym w rozumieniu wyżej cytowanej ustawy.
Projektowany kanał deszczowy odprowadza wody opadowe i roztopowe z kanału deszczowego i z przepustu i usytuowany będzie w istniejącym rowie melioracyjnym w poboczu drogi. W ramach inwestycji wykonana zostanie renowacja rowu na długości około 27m. Planowany kanał deszczowy będzie wykonany z rur karbowanych D 0,315 i D 1,2m. o łącznej długości 85,5 m.
Obecnie istniejący kanał, po podczyszczeniu w osadniku i separatorze, odprowadza wody deszczowe do kanalizacji sanitarnej i do oczyszczalni. Wody opadowe z istniejącego przepustu drogowego, po ich podczyszczeniu w osadniku są odprowadzane do istniejącego rowu. Projektowany kanał deszczowy zmniejszy koszty eksploatacji oczyszczalni ścieków.
Wyniki przeprowadzonego postępowania administracyjnego:
- Dla terenu objętego wnioskiem brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- Zgodnie z rozporządzenia Rady Ministrów z 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397), przedsięwzięcie nie zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko,
- Na terenie planowanej inwestycji, wg dokumentów posiadanych przez Urząd Miejski w Rajgrodzie, nie występują obiekty zabytkowe,
- Po zawiadomieniu o wszczęciu postępowania, Państwo Urszula i Andrzej Grajewscy wyrazili zgodę na realizację przedmiotowej inwestycji na działce stanowiącej ich własność, pod warunkiem wykonania kanału, z przepustami, o odpowiedniej średnicy, całkowicie zakrytego, ze studzienkami rewizyjnymi. Ponadto po wykonaniu inwestycji, należy wyrównać i uporządkować teren planowanego przedsięwzięcia,
- Realizacja inwestycji nie może naruszać uzasadnionych interesów osób trzecich i winna nastąpić przy zachowaniu obowiązujących przepisów prawa,
- Zgodnie z treścią art. 52 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nie można uzależnić wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego od zobowiązania się wnioskodawcy do spełnienia nieprzewidzianych odrębnymi przepisami świadczeń lub warunków,
- Realizacja inwestycji nie wymaga zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne, o której mowa w art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. Nr 16, poz. 78 z późn. zm.),
- Teren objęty planowaną inwestycją posiada dostęp do dróg publicznych,
- Odprowadzenie wód opadowych winno spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29.11.2002r. (Dz. U. Nr 212, poz.1799) w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szkodliwych dla środowiska wodnego,
- Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne, właściciel gruntu nie może zmieniać stanu wody na gruncie, ze szkodą dla gruntów sąsiednich,
- Zgodnie z art. 122 ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne, przed uzyskaniem pozwolenia na budowę należy uzyskać pozwolenie wodnoprawne.
Projekt decyzji został uzgodniony z:
- Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – postanowienie GDDKiA-O/BI-ZZ-Z3-ad-435-45.1/13.
W dniu 22.02.2013, Burmistrz Rajgrodu, działając na podstawie art. 53 ust. 4, w związku z art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz. 717 z późn. zm.) wystąpił z wnioskiem o uzgodnienie projektu przedmiotowej decyzji do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych i do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Obie w/w instytucje nie ustosunkowały się do przedmiotowego projektu decyzji. Jednakże, zgodnie z art. 53 ust 5 i 5c, w przypadku niezajęcia stanowiska przez organ uzgadniający w terminie 2 tygodni i odpowiednio 21 dni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie – uzgodnienie uważa się za dokonane.
Mając na uwadze powyższe orzeczono jak w sentencji niniejszej decyzji.
POUCZENIE
Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Otrzymują:
- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad,
- Urszula i Andrzej Grajewscy,
- Zdzisław Miliszewski,
- A/A
Wykonał:
Metryka strony