DECYZJA o lokalizacji inwestycji celu publicznego obejmującej przebudowę mostu przez rzekę Jegrznię w miejscowości Rybczyzna, gm. Rajgród

Rajgród, dnia 28.12.2011
PP 6733.9.2011
DECYZJA

o lokalizacji inwestycji celu publicznego

 

Na podstawie art.50 ust.1, art.51 ust.1 pkt.2 art.52,53,54 oraz art.56 Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z dnia 10 maja 2003 r. z późniejszymi zmianami) w związku z art.4 ust.2 pkt.2 tejże ustawy oraz art.104 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.– Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz.1071, z późniejszymi zmianami), po rozpatrzeniu wnioskuZarządu Dróg Powiatowych w Grajewie, 19-203 Grajewo, ul. Fabryczna 4, dotyczącego ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego obejmującej przebudowę mostu przez rzekę Jegrznię w miejscowości Rybczyzna, gm. Rajgród, km 3+094 drogi powiatowej Nr 1792B, zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych 408, 432 i 108,

USTALAM LOKALIZACJĘ INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO
 

Obejmującej przebudowę mostu przez rzekę Jegrznię (roboty przygotowawcze z rozbiórką istniejącego mostu i budową nowego obiektu) wraz z niezbędnymi dojazdami na drodze powiatowej (wykonanie nasypów i korony drogi wraz z robotami wykończeniowymi – zieleń,

zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych 408 (rzeka Jegrznia) i 432 położonych w Rajgrodzie

oraz
 

UMARZAM POSTĘPOWANIE W SPRAWIE USTALENIA LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO

 

dla inwestycji obejmującej przebudowę mostu przez rzekę Jegrznię (roboty przygotowawcze z rozbiórką istniejącego mostu i budową nowego obiektu) wraz z niezbędnymi dojazdami na drodze powiatowej (wykonanie nasypów i korony drogi wraz z robotami wykończeniowymi – zieleń,

zlokalizowanej na działce nr 108 (droga powiatowa) położonej w miejscowości Rybczyzna, gm. Rajgród i objętej aktualnie obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

 

linie rozgraniczające teren inwestycji:

  • oznaczono kolorem szarobrązowym na mapie w skali 1:500, stanowiącej załącznik graficzny do niniejszej decyzji,
 

1.    Warunki i szczegółowe zasady zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie ochrony i kształtowania ładu przestrzennego: Linia zabudowy nie określono. Na obszarze objętym niniejszą decyzją nie przewiduje się zmiany przeznaczenia terenu, teren po robotach budowlanych należy uporządkować i doprowadzić do stanu zgodnego z dotychczasowym użytkowaniem - nie przewiduje się nowej zabudowy. Przedmiotową inwestycję należy zlokalizować w obrębie obszaru wyznaczonego orientacyjnie liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, pokazanymi na załączniku graficznym nr 1. Należy dążyć w opracowaniu projektowym, aby przyjąć takie rozwiązania przestrzenne i techniczne, aby umiejętnie wkomponować inwestycję w istniejący teren i spełnić wymogi przepisów odrębnych.

2.    Ustalenia, dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu:

·        W związku z położeniem terenu inwestycji w Obszarze Chronionego Krajobrazu Pojezierza Rajgrodzkiego należy uwzględnić w jego zagospodarowaniu zakazy wynikające z rozporządzenia Nr 12/05 Wojewody Podlaskiego z dnia 25 lutego 2005 roku w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Pojezierza Rajgrodzkiego,

·        Sposób zagospodarowania i użytkowania terenu nie może wywoływać negatywnego wpływu na środowisko, w szczególności w postaci emisji hałasu, pól elektroenergetycznych oraz zanieczyszczeń wody, ziemi, bądź powietrza w rozumieniu Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62 poz. 627 z późn. zm.),

·        Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne, właściciel gruntu nie może zmieniać stanu wody na gruncie, ze szkodą dla gruntów sąsiednich,

·        Gospodarowanie odpadami powstałymi w trakcie prowadzenia robót rozbiórkowych należy prowadzić zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2001r. Nr 62, poz.628 z późniejszymi zmianami),

·        Przedmiotowa inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i mogącego wymagać sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9-11-2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004r. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm.). W rozumieniu przepisów ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199 poz.1227), decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach RZP.6220.5.2011 z dnia 14 listopada 2011r., wydana przez Burmistrza Rajgrodu stwierdza, iż dla przedmiotowej inwestycji zachodzi brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

3.        Ustalenia, dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej:

Nie ustala się - teren inwestycji położony jest poza obszarem wpisanym do rejestru zabytków oraz strefami ochrony konserwatorskiej.

4.        Ustalenia, dotyczące obsługi w zakresie komunikacji i infrastruktury technicznej:

·        Obsługa komunikacyjna - droga powiatowa Nr 1792B, podczas robót budowlanych należy zapewnić stosowne, zastępcze połączenie komunikacyjne.

·         Wymagana ilość miejsc parkingowych – nie dotyczy,

·         Przebudowę obiektów infrastruktury technicznej kolidujących z przebiegiem niniejszej inwestycji należy zaprojektować i wykonać na warunkach zarządców tych obiektów,

·           Inwestycja nie wymaga zapotrzebowania na wodę, energię elektryczną i cieplną oraz nie będzie wytwarzała ścieków,

·        Odwodnienie drogi i mostu – powierzchniowo do naturalnych odbiorników wód opadowych (przydrożnych rowów ze sprowadzeniem wody do naturalnych cieków).

·        Budowę niniejszą należy projektować w oparciu o warunki techniczne i w uzgodnieniu z Zarządcą terenu. Na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004r. nr 140, poz.1481) oraz Ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. Nr 71 z 2000r. poz.838 z późniejszymi zmianami) lokalizowanie w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń może nastąpić wyłącznie za zezwoleniem właściwego zarządcy drogi. W przypadku prowadzenia linii przez grunta osób trzecich Inwestor winien uzyskać zgodę właściciela gruntów.

5.        Ustalenie wymagań dotyczących ochrony interesów osób trzecich:

·        Zgodnie z art. 5 rozdz. 1 ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz.1118 z późn. zm.) obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy projektować w sposób zapewniający m.in.:

-          bezpieczeństwo konstrukcji, bezpieczeństwo pożarowe, bezpieczeństwo użytkowania,

-          ochronę przed hałasem, drganiami, zakłóceniami elektrycznymi i promieniowaniem,

-          poszanowanie występujących w obszarze obiektu uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym dostęp do drogi publicznej,

-          korzystanie z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i cieplnej oraz środków łączności,

-          dopływ światła dziennego do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi,

-          ochronę przed zanieczyszczeniem powietrza, wody lub gleby (odpowiednie odprowadzanie ścieków, wody opadowej i odpadów),

-          odpowiednie usytuowanie na działce budowlanej

          oraz przepisami techniczno-budowlanymi i zasadami wiedzy technicznej, określonymi m.in. w:

§ Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. Nr 106 poz.1126 z 2000 r. z późn. zm. Dz. U. Nr 80 z 2003 r. poz. 718),

§ Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43 poz.430 z 1999r).

§ Ustawie z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. Nr 71 z 2000r. poz.838 z późniejszymi zmianami). Na podstawie wyżej cytowanej ustawy lokalizowanie w pasie drogowym obiektów budowlanych lub urządzeń może nastąpić wyłącznie za zezwoleniem właściwego Zarządcy drogi.

Projekt budowlany inwestycji powinien być zgodny z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1133) oraz powinien uwzględniać wymagania wynikające z uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi.

Wszystkie elementy inwestycji należy zlokalizować na terenie będącym w dyspozycji inwestora na cele budowlane. Ewentualne kolizje z sieciami uzbrojenia technicznego terenu należy rozwiązywać w uzgodnieniu z gestorami sieci. Wejście na tereny nie będące własnością inwestora należy każdorazowo uzgodnić z właścicielem lub zarządcą terenu.

 

6.     Ustalenie granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów, podlegających ochronie, ustalonych na podstawie przepisów odrębnych, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych - nie dotyczy przedmiotowej inwestycji. Inwestycja nie powinna być realizowana na terenie oznaczonym jako lasy i tereny leśne.

 
UZASADNIENIE
 

Inwestor wystąpił z wnioskiem w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego obejmującej przebudowę mostu przez rzekę Jegrznię w miejscowości Rybczyzna, gm. Rajgród, km 3+094 drogi powiatowej Nr 1792B, na działkach o numerach ewidencyjnych 408 (rzeka Jegrznia) i 432 położonych w Rajgrodzie oraz działki nr 108 (droga powiatowa) położonej na gruntach wsi Rybczyzna.

Zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym inwestycja celu publicznego jest lokalizowana na podstawie planu miejscowego, a w przypadku jego braku, w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, gdyż przepisy ustawy Prawo Budowlane przewidują uzyskanie dla takiej inwestycji pozwolenia na budowę.

Zainteresowany dostarczył wymagane dokumenty określone w art.52 ust.2 Ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. O wszczęciu postępowania administracyjnego strony zawiadomiono na piśmie. Mieszkańców gminy Rajgród oraz właścicieli terenów, na które inwestycja może oddziaływać zawiadomiono w drodze obwieszczenia tj., w sposób zwyczajowo przyjęty. W trakcie postępowania administracyjnego strony nie wniosły żadnych zastrzeżeń. Decyzja została uzgodniona z organami wyszczególnionymi w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Planowana inwestycja, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2000 roku Nr 46, poz. 543 z późn. zm.), jest inwestycją celu publicznego.

Lokalizacja przedmiotowej inwestycji spełnia wymogi przepisów odrębnych. Planowana inwestycja nie zmienia dotychczasowego przeznaczenia terenów, w myśl ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.

 

Ponadto, część projektowanej inwestycji zlokalizowanej na działce nr 108 (droga powiatowa) położonej w miejscowości Rybczyzna, znajduje się na terenie objętym aktualnie obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonym uchwałą nr X/67/11 Rady Miejskiej w Rajgrodzie z dnia 21 października 2011 roku i opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego Nr 187 poz. 3369 z dnia 18 listopada 2011.

Projekt decyzji, stosownie do art. 53 ust.4 powołanej na wstępie Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z dnia 10 maja 2003 r. z późniejszymi zmianami), został uzgodniony z:

 

·         Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych – postanowienie WZM.RI.4000/P/2965/11,

·         Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska – postanowienie WST II.612.259.2011.RŚ,

·         Zarządem Dróg Powiatowych – postanowienie ZDP. 713 – 602.2011.AKŻ,

·         Starostwem Powiatowym w Grajewie – postanowienie WG.6123.116.2011.

 
 

W toku przeprowadzonego postępowania strony nie wniosły zastrzeżeń. Biorąc powyższe pod uwagę orzeczono jak w sentencji decyzji.

 
POUCZENIE
 

1. Decyzja ustalająca lokalizację inwestycji celu publicznego zachowuje ważność na czas nieokreślony. Decyzja niniejsza utraci ważność, jeżeli inny wnioskodawca uzyska pozwolenie na budowę lub dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji, a inwestor nie uzyskał ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę.

2. Decyzja powyższa nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich oraz nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych.

3. Zgodnie z przepisem art. 63 ust. 4 - wnioskodawcy, który nie uzyskał prawa do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją ustalającą warunki zabudowy.

4. Decyzja ustalająca lokalizację inwestycji celu publicznego wiąże organ wydający pozwolenia na budowę. W celu uzyskania pozwolenia na budowę należy zgodnie z art. 33, 34, 35 i 36 Prawa budowlanego wystąpić z odpowiednim wnioskiem w okresie ważności niniejszej decyzji do właściwego organu administracji architektoniczno – budowlanej przedkładając wymagane prawem załączniki.

 

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży za pośrednictwem Burmistrza Rajgrodu w terminie czternastu dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania, będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

 
 
 
 
 
 
 
 

Otrzymują:

  1. Zarząd Dróg Powiatowych,
  2. Starostwo Powiatowe w Grajewie,
  3. Marszałek Woj. Podlaskiego,
  4. A/A.
 

Wykonał;

mgr inż. arch. Marek Kochański,

uprawnienia nr SUW – 29/89

Podlaska Okręgowa Izby Architektów

nr PD-0100

Metryka strony

Udostępniający: Paweł Policha

Wytwarzający/odpowiadający: Piotr Hubert Matysiewicz

Wprowadzający: Piotr Hubert Matysiewicz

Data wprowadzenia: 2011-12-27

Data modyfikacji: 2011-12-27

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2011-12-27