Ogłoszenie o zamówieniu

RZP.271.5.2014

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą:

"USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY RAJGRÓD”

  1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Rajgród.

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.26.60-5 - Roboty budowlane – Usuwanie azbestu 90.65.00.00-8 - Usługi usuwania azbestu

Zamówienie obejmuje następujące usługi:

- demontaż pokryć dachowych (płyt azbestowo-cementowych falistych i płaskich) z budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie gminy Rajgród oraz transport i utylizacja,

- transport i utylizacja wyrobów azbestowych tymczasowo magazynowanych na terenie nieruchomości w gminie Rajgród (bez demontażu).

Łącznie Zamawiający zakłada następujące ilości wyrobów azbestowych:

Demontaż, transport i unieszkodliwianie azbestu – ok. 143,438 Mg

Transport i unieszkodliwianie azbestu – ok. 90,221 Mg

Podane wyżej ilości są to ilości szacunkowe, określone na podstawie zgłoszeń od mieszkańców i inwentaryzacji. Ilość posesji może się zmienić w przypadku rezygnacji właścicieli nieruchomości z udziału w programie. Rzeczywista ilość wyrobów podlegających demontażowi/odebraniu oraz transporcie i utylizacji może się różnić od ilości szacunkowych ze względu na niedokładności w szacowaniu masy i powierzchni wyrobów azbestowych.

2. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Termin zakończenia zadania - do dnia 30 września 2014 r.

5. WADIUM

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

6. ZALICZKI

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.

7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, t.j.:

  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

  2. posiadania wiedzy i doświadczenia;

  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

7.2. Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie decyzji wymaganych przez ustawę z z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2013 poz. 21), dla wszystkich etapów postępowania z odpadami, tj. od demontażu/odebrania poprzez transport do unieszkodliwiania, np. decyzja zatwierdzająca program gospodarki odpadami niebezpiecznymi, zezwolenie na transport i zbieranie odpadów, zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów.

b) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca:

- oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 5.1. SIWZ i art. 22 ust. 1 ustawy,

- wykaże, że wykonał minimum jedną usługę usuwania i transportu materiałów zawierających azbest,

- wykaże dysponowanie co najmniej jedną osobę przewidzianą do pełnienia funkcji kierowania robót, posiadającą: uprawnienia do nadzorowania i kierowania robotami budowlanymi w branży konstrukcyjno-budowlanej i należącej do izby zawodowej inżynierów budownictwa,

- wykaże dysponowanie co najmniej 2 osobami, które posiadają przeszkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy z uwzględnieniem programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia
w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz.U. z 2005 r. Nr 216 poz. 1824)
,

- wykaże dysponowanie co najmniej 1 osobą - kierowcą do przewożenia odpadów azbestowych, którzy posiadają przeszkolenie ADR, tj. ukończyli kurs dokształcający początkowy lub kurs dokształcający doskonalący dla kierowców przewożących towary niebezpieczne, dla odpowiedniej klasy towarów, zgodnie z ustawą z 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 Nr 227 poz. 1367 z późn. zm.).

- wykaże dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym, tj. posiadanie przynajmniej jednego środka transportu, który spełnia warunki ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 227 poz. 1367 z późn. zm.).

7.3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 niniejszej SIWZ.

8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA

8.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty:

a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg zał. nr 2 do SIWZ,

b) decyzje wymagane przez ustawę 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2013 poz. 21), dla wszystkich etapów postępowania z odpadami, tj. od demontażu/odebrania do unieszkodliwiania, np. decyzja zatwierdzająca program gospodarki odpadami niebezpiecznymi, zezwolenie na transport i zbieranie odpadów, zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów,

c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wg załącznika nr 5 do SIWZ, z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia, zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji na temat podstaw dysponowania tymi osobami – zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. 5.2. lit. b SIWZ,

d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia - wg załącznika nr 6 do SIWZ,

e) w celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym - wykaz urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy wraz z informacją o podstawie do dysponowania – załącznik nr 7 do SIWZ,

f) wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie – wg załącznika nr 8 do SIWZ.

8.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:

a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ;

b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

c) oświadczenie w sprawie przynależności kapitałowej, ew. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, wg załącznika nr 4 do SIWZ.

8.3. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 5 niniejszej SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów.

8.4. Jeżeli Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobami innych podmiotów, do oferty należy załączyć dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował tymi osobami, w szczególności załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

8.5. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.

8.6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. lit. b) niniejszej SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

8.7. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.6. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

8.8. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.6, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Termin wystawiania stosuje się odpowiednio.

9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI

Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

10. KRYTERIA OCENY OFERT

Najniższa cena.

11. ZMIANA UMOWY

Warunki zmiany umowy określono w SIWZ zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.).

12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl

  • Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.

  • Termin składania ofert: 29.04.2014r. godzina 09.00., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19- 206 Rajgród – sekretariat.

  • Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.

  • Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

  • Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

  • Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

  • Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.

Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 11.04.2014r. Numer ogłoszenia 125516-2014.


 

Rajgród, 11.04.2014r.

BURMISTRZ RAJGRODU

/-/ Czesław Karpiński

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Rajgród

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Drapczuk

Wprowadzający: Anna Drapczuk

Data wprowadzenia: 2014-04-11

Data modyfikacji: 2014-04-11

Opublikował: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2014-04-11