Ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

 

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego dla zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie w ulicach Ostejki, Piaski, Żabia, Plancik, Warszawska”

1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia są usługi archeologiczne w postaci pełnienia w imieniu Zamawiającego funkcji inspektora nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego nad inwestycją pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie w ulicach Ostejki, Piaski, Żabia, Plancik, Warszawska”.

Zakres nadzorowanych robót określają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania robót oraz przedmiary robót, dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie pod adresem

http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl/dcd87a03a4ff207/przetargi2012/zamowienia_publiczne/wodo_w_rajg___oglo.htm

oraz wyjaśnienia, odpowiedzi na pytania Wykonawców i załączniki, dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie pod adresem

http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl/dcd87a03a4ff207/przetargi2012/zamowienia_publiczne/zmia_tres_siwz_i_odpo.htm

oraz http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl/dcd87a03a4ff207/przetargi2012/zamowienia_publiczne/odpowied_na_pytania.htm

Wspólny Słownik Zamówień CPV

71.35.19.14-3 Usługi archeologiczne

Zakres nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego obejmuje:

  1. złożenie w imieniu Inwestora wniosku o pozwolenie na wykonanie prac archeologicznych z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku, Delegatura
    w Łomży,
  2. udzielenie instruktażu ekipie wykonującej roboty ziemne co do sposobu ich realizacji, umożliwiającej sprawowanie nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego,
  3. bieżące monitorowanie urobku ziemnego w celu wykrycia materiału zabytkowego,
  4. wykonanie dokumentacji fotograficznej, opisowej i w razie konieczności rysunkowej odsłoniętych w trakcie prac ziemnych nawarstwień kulturowych i obiektów,
  5. konserwacja materiału zabytkowego i opracowanie naukowe do sprawozdania z nadzoru,
  6. sporządzenie dokumentacji archeologicznej z przeprowadzonego nadzoru, sporządzenie i złożenie sprawozdania do Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
  7. wykonywanie w imieniu Zamawiającego innych czynności inspektora nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego wymaganych obowiązującymi przepisami prawa.

2. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 

Funkcja inspektora nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego będzie sprawowana dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie w ulicach Ostejki, Piaski, Żabia, Plancik, Warszawska”. Pełnienie nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego obejmuje okres wykonywania robót ziemnych.

Ww. roboty ziemne przy budowie wodociągu i kanalizacji mają być wykonane w terminach:

a) Sieć wodociągowa (w ul. Warszawskiej) – do 31 grudnia 2012 r.

b) Sieć wodociągowa (w ul. Żabia, Plancik, Warszawska) – do 30 września 2013 r.

c) Sieć kanalizacji sanitarnej (w ul. Żabia, Plancik, Warszawska) - do 30 września 2013 r.

d) Sieć wodociągowa (w ul. Ostejki, Piaski) – do 29 listopada 2013 r.

e) Sieć kanalizacji sanitarnej (w ul. Ostejki, Piaski) – do 29 listopada 2013 r.

5. WADIUM

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

6. ZALICZKI

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.

7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, t.j.:

a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania,

b) posiadają wiedzę i doświadczenie zapewniającą wykonanie zamówienia,

c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

  1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, oraz dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 5.1. SIWZ i art 22 ust. 1 ustawy.
  2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie
    w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego lub archeologicznego.
  3. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie jedną osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji inspektora nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego, posiadającą uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury
    i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987.).

W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 SIWZ.

8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty:

  1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ oraz następujące dokumenty i oświadczenia:
  2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:

- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ.

- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  1.  W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, opisanego w pkt 5.2. lit. b) SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:

- wykaz wykonanych usług, wg załącznika nr 6 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. b), z podaniem wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania prac i odbiorców

- dokumenty potwierdzające, że wykazane usługi zostały wykonane należycie.

  1. W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia opisanego w pkt 5.2. lit. c) niniejszej SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:

- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wg załącznika nr 5 do SIWZ, z podaniem informacji na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i zakresu wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia - zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. c SIWZ.

- Jeżeli Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobami innych podmiotów, do oferty należy załączyć dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował tymi osobami, w szczególności załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia i/lub oświadczenie tych osób o zobowiązaniu do podejmowaniu czynności w wykonywaniu zamówienia.

  1. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 5 niniejszej SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów.
  2. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ, składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie.
  3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. lit. b) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
  4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.7., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin wystawienia stosuje się odpowiednio.

9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI

Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

10. KRYTERIA OCENY OFERT

Najniższa cena.

11. ZMIANA UMOWY

a) Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

b) W trakcie realizacji umowy Wykonawca może powierzyć pełnienie funkcji Inspektora nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego innej osobie, niż wskazana w formularzu ofertowym i wymieniona w § 1 ust. 2 umowy - wyłącznie za zgodą Zamawiającego i pod warunkiem że ta osoba będzie spełniać wszystkie wymagane warunki określone w SIWZ.

c) Nie jest zmianą umowy wymagającej formy pisemnej:

      - wyznaczenie innych osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy niż wskazane w § 4 ust. 1 umowy

      - utrata mocy lub zmiany aktów prawnych przywołanych w treści umowy. W każdym takim przypadku Wykonawca ma obowiązek stosowania się do obowiązujących aktów prawa.

12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

·   Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl

·   Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.

·   Termin składania ofert: 24.09.2012 r. do godz. 9.30., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród – sekretariat.

·   Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.

·   Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

·   Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

·   Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

·   Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.

Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 14.09.2012 r. Nr ogłoszenia 349092 - 2012

Inwestycja dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa V. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska, Działanie 5.2. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska.

 

Rajgród, 14.09.2012r.

   BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński

Metryka strony

Udostępniający: Anna Drapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Drapczuk

Wprowadzający: Anna Drapczuk

Data wprowadzenia: 2012-09-14

Data modyfikacji: 2012-09-14

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2012-09-14