ZP.271.8.2017 Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Rajgrodzie - ogłoszenie o przetargu

ZP.271.8.2017

Rajgród, 09.05.2017r.

OGŁOSZENIE O PRZETARGU

Organizator przetargu (Zamawiający) - Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród ogłasza przetarg na wykonanie inwestycji pn. „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Rajgrodzie”.

Do udzielenia przedmiotowego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy z 29.01.2009r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 2164, z późn. zm.) - na podstawie art. 133 ww. ustawy.
Niniejsze postępowanie jest prowadzone w trybie pisemnego przetargu nieograniczonego wg procedury opisanej w Warunkach przetargu.

I. Opis przedmiotu zamówienia

  1. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
    45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
    45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
    45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
    45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
    45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
  2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania pn. „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Rajgrodzie”.
    Istniejąca technologia zastanie zastąpiona technologią z grupy wysokosprawnych procesów biochemicznych z udziałem osadu czynnego w systemie przepływowym z zastosowaniem gradientu stężeń osadu, automatycznie sterowaną zintegrowanym programem, z pełną wizualizacją, wykorzystującym wskazania i stany wszystkich urządzeń oczyszczalni, w tym urządzeń pomiarowych.
    W zakres zamówienia wchodzi kompletna realizacja robót budowlanych wraz z dostawami, montażem i uruchomieniem urządzeń (zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi) oraz rozruchem technologicznym z osiągnięciem parametrów czystości ścieków, przeszkolenie wyznaczonej przez Zamawiającego osoby w zakresie obsługi oczyszczalni, wyposażenie oczyszczalni w niezbędne narzędzia, urządzenia, tablice informacyjne wymagane przepisami prawa, wykonanie dokumentacji powykonawczej, oraz wykonanie wszystkich innych prac koniecznych do użytkowania oczyszczalni, zgodnie z obowiązującym prawem oraz określonym przez Zamawiającego przeznaczeniem.
    W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje komplet materiałów do zmiany pozwolenia wodnoprawnego, w tym operat wodnoprawny oraz komplet materiałów do pozwolenia na użytkowanie.
  3. Szczegółowo zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określają Warunki przetargu oraz:
    • załącznik nr 5 do do Warunków przetargu – wzór umowy,
    • załączniki nr 8 do Warunków przetargu – dokumentacja techniczna,
    • załącznik nr 9 do Warunków przetargu – specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
    • załącznik nr 10 do Warunków przetargu – przedmiary robót
    • załącznik nr 11 do Warunków przetargu – parametry materiałów i urządzeń
    • załącznik nr 12 do Warunków przetargu – wyjaśnienia do Warunków przetargu

II. Warunki udziału w postępowaniu

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:
    1. dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
      a.1) Wykonawca dysponuje i skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego osobę do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych), posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy/robót w tej branży;
      a.2) Wykonawca dysponuje i skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego osobę do pełnienia funkcji kierownika robót branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych), posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy/robót w tej branży;
      a.3) Wykonawca dysponuje i skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego osobę do pełnienia funkcji kierownika robót branży elektrycznej i AKPiA, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych), posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy/robót w tej branży;
      a.4) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia może polegać na zasobach kadrowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
      a.5) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności załączając do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
    2. dotyczące posiadania doświadczenia niezbędnego do realizacji zamówienia:
      b.1) Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch robot polegających na przebudowie, rozbudowie, budowie oczyszczalni ścieków o przepustowości Qdśr co najmniej 400m3/d, o wartości min. 3 000 000,00 zł brutto każda robota. W przypadku wykazania zadań rozliczanych w innych walutach, Zamawiający przeliczy wartość zamówienia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia upublicznienia ogłoszenia o przetargu na stronie BIP Zamawiającego.
      Niedopuszczalne jest łączenie kilku robót o mniejszym zakresie w celu wykazania spełnienia postawionego warunku. W zakres budowy, przebudowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków, wykazanej w celu spełnia warunku doświadczenia, muszą wchodzić co najmniej wykonanie żelbetowego zbiornika bioreaktora, dostawa i montaż wyposażenia biorekatora oraz automatyka.
  2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Zamawiający wyklucza z postępowania:
    1. wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
    2. wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
      b.1) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. poz. 553, z późn. zm.137)) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2016 r. poz. 176),
      b.2) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny,
      b.3) skarbowe,
      b.4) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Poz. 769);
    3. wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt b);
    4. wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
    5. wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
    6. wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
    7. wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
    8. wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
    9. wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016 r. poz. 437 i 544);
    10. wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
    11. wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
    12. wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. poz. 978, z późn. zm.152) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz.U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.153);
    13. wykonawcę, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
    14. Wykonawcę, który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;
    15. Wykonawcę, jeżeli występują powiązania osobowe lub kapitałowe między Wykonawcą a Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionym do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zmawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności:
      o.1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
      o.2) posiadania co najmniej 10% udziałów lub akcji,
      o.3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
      o.4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

III. Kryteria oceny ofert

  1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie kryterium „cena” - 95%, kryterium „termin gwarancji” - 5%.
  2. W kryterium „cena” oferty będą ocenianie zgodnie z formułą:
    punkty oferty w kryterium "cena"= (najniższa cena brutto spośród badanych ofert / cena brutto badanej oferty) x 100 x 95% 
  3. W kryterium „termin gwarancji” oferty będą oceniane w zależności od oferowanego terminu gwarancji, przy czym minimalny wymagany przez Zamawiającego termin gwarancji to 3 lata, wg następujących zasad:
    1. jeżeli wykonawca zaoferuje termin gwarancji 3 lata – otrzyma 0 x 5% = 0 pkt
    2. jeżeli wykonawca zaoferuje termin gwarancji 4 lata – otrzyma 50 x 5% = 2,5 pkt
    3. jeżeli wykonawca zaoferuje termin gwarancji 5 lat i więcej – otrzyma 100 x 5% = 5 pkt.
  4. Jeżeli wykonawca w ofercie poda termin gwarancji w innych jednostkach niż lata (np. 42 miesiące) lub jako niepełne lata (np. 3,5 roku), do obliczenia punktów termin gwarancji zostanie przeliczony na lata i zaokrąglony do pełnych lat w dół (np. za termin gwarancji 42 miesiące wykonawca otrzyma 0 pkt.). W umowie zostanie wpisany termin gwarancji zgodnie z ofertą Wykonawcy.
  5. Ostateczna ilość punktów przyznanych ofercie będzie sumą punktów oferty we wszystkich kryteriach. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta oferta ważna, która uzyska największą łączną liczbę punktów. Punkty są liczone z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.

IV. Miejsce i termin składania ofert

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, w Sekretariacie Urzędu do dnia 24.05.2017r. do godz. 09.00.

Urząd pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.

V. Termin wykonania zamówienia

  1. Zamówienie należy wykonać do dnia 30.11.2017r. Za termin wykonania zadania uważa się datę podpisania protokołu odbioru końcowego.
  2. Zamawiający przewiduje wykonania zadania w etapach. Terminy wykonania poszczególnych etapów zamówienia określono Warunkach przetargu.

VI. Inne informacje

  1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
  2. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.
  3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy. Warunki zmian określono w załączniku nr 5 do Warunków przetargu – wzór umowy.
  4. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
  5. Szczegółowy dotyczące zamówienia i procedury przetargowej określono w Warunkach przetargu i załącznikach, stanowiących załącznik do niniejszego ogłoszenia.

Z up. Burmistrza

/-/ Anna Bukowska

Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Rajgród

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Bukowska

Wprowadzający: Anna Bukowska

Data modyfikacji: 2017-05-09

Opublikował: Anna Bukowska

Data publikacji: 2017-05-09