Wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą (Urodzenia, Małżeństwa, Zgonu)
Miejsce załatwienia sprawy
Rajgród, ul.Warszawska 32, pok. nr 2
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego aktu sporządzonego za granicą.
2. Oryginalny odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego,
3. Dokument stwierdzający tożsamość
4. Odpisy aktów stanu cywilnego niezbędne do uzupełnienia lub sprostowania aktu.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- za wpisanie aktu- 50,00zł
- za uzupełnienie lub sprostowanie – 39,00zł
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego), a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni).
Inne wskazówki, uwagi:
Wpisanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do polskich ksiąg stanu cywilnego dokonuje się w dowolnym USC w Polsce
Wnioskodawca przebywający za granicą może skorzystać z pośrednictwa polskiego konsulatu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.-Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016.2064 j.t.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2016.1827 j.t.)
Metryka strony