DECYZJA O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO - budowa słupowej stacji transformatorowej 15/0,4kV wraz z przyłączem do zasilania pensjonatu
Rajgród, dnia 23.09.2014r.
PP.6733.2.2014
D E C Y Z J A
O ustaleniu LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO
Na podstawie art.50 ust. 1 i 4, art. 51 ust. 1, pkt. 2, art. 52, art. 53, art. 54, art. 55 i art. 56 w związku z art. 4 ust. 2 pkt. 1, ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 647) oraz art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2013r., poz. 267), po rozpatrzeniu wniosku:
Jarosława Dąbrowskiego, ul. Wilczewo 44, 19-200 Grajewo, o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego w związku z planowaną budową słupowej stacji transformatorowej 15/0,4kV wraz z przyłączem do zasilania pensjonatu, na terenie obejmującym część działek o nr geod. 837/1 i 838/1, położonym przy ul. 1-go Maja 22 w Rajgrodzie, gmina Rajgród.
USTALAM LOKALIZACJĘ INWESTYCJI CELU Publicznego
dla następującego rodzaju inwestycji:
obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej z zakresu energetyki, której przedmiotem jest budowa słupowej stacji transformatorowej 15/0,4kV wraz z przyłączem do zasilania pensjonatu,
przewidzianej do realizacji:
na terenie obejmującym część działek o nr geod. 837/1 i 838/1, położonym przy ul. 1-go Maja 22 w Rajgrodzie, gmina Rajgród.
Warunki i szczegółowe zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych:
1. Warunki i wymagania ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
- Nie ustala się.
2. Warunki dotyczące ochrony środowiska, przyrody, krajobrazu i zdrowia ludzi.
- Teren projektowanej inwestycji położony jest w obszarze Chronionego Krajobrazu Pojezierza Rajgrodzkiego, wyznaczonym rozporządzeniem Nr 12/05 Wojewody Podlaskiego z dnia 25 lutego 2005 roku w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Pojezierza Rajgrodzkiego, ze zmianą wynikającą z uchwały Nr VIII/78/11 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 23 maja 2011r. Planowana inwestycja nie narusza zasad ochrony tego obszaru.
- Planowana inwestycja nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z dnia 12 listopada 2010 r. Nr 213, poz. 1397).
- Zamierzenie nie wymaga określenia ograniczeń o których mowa w art. 73 ustawy Prawo ochrony środowiska.
- Inwestycję należy realizować z zachowaniem wymogów ochrony środowiska zawartych w obowiązujących przepisach, w tym między innymi w:
- ustawie z dnia 27 kwietnia 2008r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2008r. Nr 25, poz. 150, ze zm.),
- ustawie z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 145, ze zm.).
3. Warunki dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej.
§ Teren inwestycji położony jest na obszarze historycznego układu przestrzennego miasta Rajgród - w strefie „K” ochrony krajobrazu kulturowego i w bezpośrednim sąsiedztwie strefy „B” ochrony konserwatorskiej, który został wpisany do rejestru zabytków decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łomży z dnia 15 kwietnia 1988r., w granicach i ze strefami oznaczonymi na mapie stanowiącej integralną część decyzji, gdzie prowadzenie robót budowlanych i podejmowanie innych działań wymaga pozwolenia, działającego z upoważnienia PWKZ, kierownika Delegatury w Łomży.
4. Warunki dotyczące obsługi w zakresie komunikacji i obsługi infrastruktury technicznej.
- Podłączenie do sieci energetycznej na warunkach przyłączenia określonych przez PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łomża. Realizacja planowanego zamierzenia inwestycyjnego nie wymaga podłączenia do innych niż sieć energetyczna, urządzeń infrastruktury technicznej.
5. Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich.
Planowane zamierzenie inwestycyjne należy projektować i realizować w sposób określony w przepisach, w tym techniczno-budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zapewniając poszanowanie, występujących w zasięgu oddziaływania obiektu, uzasadnionych interesów osób trzecich, o których mowa w art.5 ust.1 ustawy z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane, w szczególności zapewniając:
- bezpieczeństwo konstrukcji, bezpieczeństwo użytkowania,
- ochronę przed uciążliwościami powodowanymi przez hałas, wibracje, zakłócenia elektroenergetyczne i promieniowanie,
- ochronę przed zanieczyszczeniem wody i gleby.
- ewentualne kolizje z istniejącymi sieciami uzbrojenia technicznego należy rozwiązywać w uzgodnieniu z gestorami poszczególnych sieci.
6. Wymagania dotyczące ochrony obiektów budowlanych na terenach górniczych, narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych.
- Nie ustala się. Teren położony jest poza tymi obszarami, stąd nie określa się granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów, podlegających ochronie, ustalonych na podstawie przepisów odrębnych.
7. Inne warunki wynikające z przepisów odrębnych.
- Projekt budowlany należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego, warunkami technicznymi oraz wymogami rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz.U. z 2012r., poz. 462) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, wraz z opiniami, uzgodnieniami i pozwoleniami, wymaganymi przepisami szczególnymi.
Linie rozgraniczające teren inwestycji, oraz przebieg inwestycji liniowej przedstawiono na kopii mapy zasadniczej w skali 1:1000 stanowiącej załącznik Nr 1, 2 i 3 do niniejszej decyzji.
U Z A S A D N I E N I E
Jarosław Dąbrowski, ul. Wilczewo 44, 19-200 Grajewo, działając poprzez pełnomocnika Elżbietę Dąbrowską (żonę), wystąpił z wnioskiem o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego w związku z planowaną budową słupowej stacji transformatorowej 15/0,4kV wraz z przyłączem do zasilania pensjonatu, na terenie obejmującym część działek o nr geod. 837/1 i 838/1, położonym przy ul. 1-go Maja 22 w Rajgrodzie, gmina Rajgród.
Planowana inwestycja w rozumieniu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - art. 2 pkt. 5 w związku z art. 6 pkt. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r., jest inwestycją celu publicznego. Według powołanych przepisów realizacja planowanego zamierzenia inwestycyjnego - urządzeń infrastruktury technicznej z zakresu energetyki, służących do przesyłania energii elektrycznej jest celem publicznym.
Na terenie objętym wnioskiem inwestora brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W związku z tym, zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym planowana inwestycja wymaga uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Zgodnie z wymogami art.53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym dokonano analizy w zakresie warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji.
Z analizy wynika, że:
- Planowana inwestycja stanowi realizację obiektów liniowych oraz urządzeń infrastruktury technicznej z zakresu energetyki.
- Nie jest wymagane uzyskanie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze i nieleśne. Teren objęty wnioskiem stanowi grunt budowlany wyłączony z produkcji rolnej i leśnej.
- Teren projektowanej inwestycji położony jest w obszarze Chronionego Krajobrazu Pojezierza Rajgrodzkiego, wyznaczonym rozporządzeniem Nr 12/05 Wojewody Podlaskiego z dnia 25 lutego 2005 roku w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Pojezierza Rajgrodzkiego, ze zmianą wynikającą z uchwały Nr VIII/78/11 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 23 maja 2011r. Planowana inwestycja nie narusza zasad ochrony tego obszaru.
- Teren inwestycji położony jest na obszarze historycznego układu przestrzennego miasta Rajgród - w strefie „K” ochrony krajobrazu kulturowego i w bezpośrednim sąsiedztwie strefy „B” ochrony konserwatorskiej, który został wpisany do rejestru zabytków decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Łomży z dnia 15 kwietnia 1988r., w granicach i ze strefami oznaczonymi na mapie stanowiącej integralną część decyzji, gdzie prowadzenie robót budowlanych i podejmowanie innych działań wymaga pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
- Teren położony jest poza obszarem objętym jakąkolwiek prawną formą ochrony dóbr kultury współczesnej oraz poza obszarami zagrożonymi osuwaniem się mas ziemnych lub szczególnego zagrożenia powodzią.
- Teren objęty wnioskiem, w planach miejscowych, które utraciły moc na podstawie art. 67 ustawy, o której mowa w art. 88 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nie był przeznaczony pod realizację inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym;
- Planowana inwestycja spełnia wymogi przepisów odrębnych.
- Projekt decyzji został opracowany zgodnie z art. 50 ust. 4 ustawy przez uprawnionego architekta.
- Analiza, o której mowa w art.53 ust. 3 ustawy znajduje się w aktach sprawy.
Zgodnie z wymogami art. 53 ust. 4 projekt decyzji został uzgodniony z:
- Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska WST II.612.171.2014.RŚ,
- Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków ŁZN.5151.67.2014.II,
- Odstąpiono od uzyskania uzgodnienia z zarządcą drogi gminnej, gdyż właściwym organem w tych sprawach jest organ wydający niniejszą decyzję - Burmistrz Rajgrodu.
W toku przeprowadzonego postępowania strony nie wniosły zastrzeżeń.
Po przeanalizowaniu zgromadzonych podczas postępowania dokumentów i ustaleniu, że planowane zamierzenie jest zgodne z przepisami odrębnymi, postanowiono jak w sentencji decyzji.
P O U C Z E N I E
1. Niniejsza decyzja może ulec wygaśnięciu jeżeli inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę lub przed uzyskaniem pozwolenia na budowę przez wnioskodawcę dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji.
2. Odwołanie od decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
3. Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży za pośrednictwem organu, który ją wydał w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Załączniki:
1. Załącznik graficzny Nr 1
Otrzymują:
1. Elżbieta i Jarosław Dąbrowscy,
2. A/a
Projekt decyzji sporządził
mgr inż. arch. Andrzej Zajkowski
uprawnienia Nr Łom. 72/87 w specjalności
architektonicznej bez ograniczeń
Izba Architektów – Nr PD-0216
Metryka strony