ZP.271.7.2017 Modernizacja i rozbudowa komunalnej oczyszczalni ścieków w Rajgrodzie - zapytanie ofertowe

ZP.271.7.2017

ZAPYTANIE OFERTOWE

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród ogłasza zapytanie ofertowe na wykonanie inwestycji pn. „Modernizacja i rozbudowa komunalnej oczyszczalni ścieków w Rajgrodzie”.

Jest to zamówienie sektorowe poniżej progów określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11. ust. 8 ustawy z 29.01.2009r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 2164, z późn. zm.). Postępowanie jest prowadzone w trybie pisemnego przetargu nieograniczonego zgodnie z zasadami Kodeksu Cywilnego.

I. Opis przedmiotu zamówienia

1. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
45252127-4 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania pn. „Modernizacja i rozbudowa komunalnej oczyszczalni ścieków w Rajgrodzie”.
Istniejąca technologia zastanie zastąpiona technologią z grupy wysokosprawnych procesów biochemicznych z udziałem osadu czynnego w systemie przepływowym z zastosowaniem gradientu stężeń osadu, automatycznie sterowaną zintegrowanym programem, z pełną wizualizacją, wykorzystującym wskazania i stany wszystkich urządzeń oczyszczalni, w tym urządzeń pomiarowych.
W zakres zamówienia wchodzi kompletna realizacja robót budowlanych wraz z dostawami, montażem i uruchomieniem urządzeń (zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi) oraz rozruchem technologicznym z osiągnięciem parametrów czystości ścieków, przeszkolenie wyznaczonej przez Zamawiającego osoby w zakresie obsługi oczyszczalni, wyposażenie oczyszczalni w niezbędne narzędzia, urządzenia, tablice informacyjne wymagane przepisami prawa, wykonanie dokumentacji powykonawczej, oraz wykonanie wszystkich innych prac koniecznych do użytkowania oczyszczalni, zgodnie z obowiązującym prawem oraz określonym przez Zamawiającego przeznaczeniem.
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje komplet materiałów do zmiany pozwolenia wodnoprawnego, w tym operat wodnoprawny oraz komplet materiałów do pozwolenia na użytkowanie.

3. Szczegółowo zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określają Warunki przetargu oraz :

  • załącznik nr 5 do do Warunków przetargu – wzór umowy,
  • załączniki nr 8 do Warunków przetargu – dokumentacja techniczna,
  • załącznik nr 9 do Warunków przetargu – specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
  • załącznik nr 10 do Warunków przetargu – przedmiary robót
  • załącznik nr 11 do Warunków przetargu – parametry materiałów i urządzeń

II. Warunki udziału w postępowaniu

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:

a) dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

a.1) Wykonawca dysponuje i skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego osobę do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych), posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy/robót w tej branży;

a.2) Wykonawca dysponuje i skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego osobę do pełnienia funkcji kierownika robót branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych), posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy/robót w tej branży;

a.3) Wykonawca dysponuje i skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego osobę do pełnienia funkcji kierownika robót branży elektrycznej i AKPiA, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych), posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy/robót w tej branży;

a.4) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia może polegać na zasobach kadrowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

a.5) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności załączając do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

b) dotyczące posiadania doświadczenia niezbędnego do realizacji zamówienia:

b.1) Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej dwóch robot polegających na przebudowie, rozbudowie, budowie oczyszczalni ścieków o przepustowości Qdśr co najmniej 400m3/d, o wartości min. 3 000 000,00 zł brutto każda robota. W przypadku wykazania zadań rozliczanych w innych walutach, Zamawiający przeliczy wartość zamówienia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia upublicznienia zapytania ofertowego na stronie BIP Zamawiającego.
Niedopuszczalne jest łączenie kilku robót o mniejszym zakresie w celu wykazania spełnienia postawionego warunku. W zakres budowy, przebudowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków, wykazanej w celu spełnia warunku doświadczenia, muszą wchodzić co najmniej wykonanie żelbetowego zbiornika bioreaktora, dostawa i montaż wyposażenia biorekatora oraz automatyka.

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Zamawiający wyklucza z postępowania:

a) wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
b) wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
b.1) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. poz. 553, z późn. zm.137)) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2016 r. poz. 176),
b.2) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny,
b.3) skarbowe,
b.4) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Poz. 769);
c) wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt b);
d) wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
e) wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
f) wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
g) wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
h) wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
i) wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016 r. poz. 437 i 544);
j) wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
k) wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
l) wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. poz. 978, z późn. zm.152) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz.U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.153);
m) wykonawcę, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
n) Wykonawcę, który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;
o) Wykonawcę, jeżeli występują powiązania osobowe lub kapitałowe między Wykonawcą a Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionym do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zmawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności:
o.1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
o.2) posiadania co najmniej 10% udziałów lub akcji,
o.3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
o.4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

III. Kryteria oceny ofert

1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie kryterium „cena” - 95%, kryterium „termin gwarancji” - 5%.

2. W kryterium „cena” oferty będą ocenianie zgodnie z formułą:
punkty oferty w kryterium "cena"= najniższa cena brutto spośród badanych ofert / cena brutto badanej oferty x 100 x 95%

3. W kryterium „termin gwarancji” oferty będą oceniane w zależności od oferowanego terminu gwarancji, przy czym minimalny wymagany przez Zamawiającego termin gwarancji to 3 lata, wg następujących zasad:
a) jeżeli wykonawca zaoferuje termin gwarancji 3 lata – otrzyma 0 x 5% = 0 pkt
b) jeżeli wykonawca zaoferuje termin gwarancji 4 lata – otrzyma 50 x 5% = 2,5 pkt
c) jeżeli wykonawca zaoferuje termin gwarancji 5 lat i więcej – otrzyma 100 x 5% = 5 pkt.

4. Jeżeli wykonawca w ofercie poda termin gwarancji w innych jednostkach niż lata (np. 42 miesiące) lub jako niepełne lata (np. 3,5 roku), do obliczenia punktów termin gwarancji zostanie przeliczony na lata i zaokrąglony do pełnych lat w dół (np. za termin gwarancji 42 miesiące wykonawca otrzyma 0 pkt.). W umowie zostanie wpisany termin gwarancji zgodnie z ofertą Wykonawcy. Ostateczna ilość punktów przyznanych ofercie będzie sumą punktów oferty we wszystkich kryteriach. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta oferta ważna, która uzyska największą łączną liczbę punktów.

IV. Miejsce i termin składania ofert

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, w Sekretariacie Urzędu do dnia 05.05.2017r. do godz. 09.00. Urząd pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.

V. Termin wykonania zamówienia

1. Zamówienie należy wykonać do dnia 31.11.2017r. Za termin wykonania zadania uważa się datę podpisania protokołu odbioru końcowego.
2. Zamawiający przewiduje wykonania zadania w etapach. Terminy wykonania poszczególnych etapów zamówienia określono Warunkach przetargu.

VI. Inne informacje

1. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.
2. Szczegółowy dotyczące zamówienia i procedury określono w Warunkach przetargu, stanowiących załącznik do niniejszego zapytania.

Z up. Burmistrza

/-/ Anna Bukowska

Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Rajgród

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Bukowska

Wprowadzający: Anna Bukowska

Data modyfikacji: 2017-04-13

Opublikował: Anna Bukowska

Data publikacji: 2017-04-13