Remont drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Ciszewie
Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, w imieniu której działa Burmistrz – Czesław Karpiński, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).
- Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest REMONT DROGI DOJAZDOWEJ DO GRUNTÓW ROLNYCH W CISZEWIE. Długość remontowanego odcinka wynosi 780,0 mb. Remont polega na wykonaniu odpowiedniego profilu i spadków poprzecznych, wykonaniu nawierzchni drogi o szerokości 5,0 m, wykonaniu po obu stronach poboczy żwirowych o szerokości po 0,75 m, wykonaniu zjazdów na drogi boczne i na pola. Nawierzchnia drogi: warstwa nawierzchniowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, frakcja kruszywa 0/31,5 mm, grubość warstwy 12 cm; warstwa dolna z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, frakcja kruszywa 0/60 mm, grubość warstwy 15 cm. Nawierzchnia poboczy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, frakcja kruszywa 0/31,5 mm, grubość warstwy 20 cm. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa SIWZ wraz z załącznikami, zamieszczona na stronie BIP Zamawiającego http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl/ od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- Wspólny Słownik Zamówień CPV: 45.23.32.26-9 Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych..
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający nie przewiduje możliwości złożenia oferty wariantowej.
- Termin wykonania zamówienia:
ok. 6 miesięcy; szczegółowo terminy określa SIWZ.Zakończenie do dnia 27.05.2011. - Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków:
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, tj.:
- posiadają wiedzę i doświadczenie zapewniającą wykonanie zamówienia,
- dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
- Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca:
- oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 5.1. SIWZ i art 22 ust. 1 ustawy,
- wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienie, posiadającymi uprawnienia do kierowana robotami w specjalności drogowej, zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2010.243.1623, z późn.zm.) - min. 1 osoba, posiadająca co najmniej 3-letnie doświadczenie.
Zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z 07.07.1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2010.243.1623, z późn.zm.), samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, o których mowa wyżej, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową, dostosowane do rodzaju, stopnia skomplikowania działalności i innych wymagań związanych z wykonywaną funkcją, stwierdzone decyzją wydaną przez organ samorządu zawodowego. Podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a, oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.
Zgodnie z art. 12a ww. ustawy samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ww. ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych .
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 zamówień polegających na remoncie, budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni żwirowej lub polegających na remoncie, budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni utwardzonej z wykonaniem podbudowy żwirowej (z wyłączeniem remontów bieżących) o długości odcinka min. 500 mb każda robota.
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca:
- W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty:
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, według załącznika nr 2 do SIWZ,
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wg załącznika nr 6 do SIWZ, z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia, zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji na temat podstaw dysponowania tymi osobami;
- wykaz wykonanych robót, wg załącznika nr 5 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. b SIWZ, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania. oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego.
- dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
- W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ.
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Jeżeli wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu podmiotów trzecich na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ust. ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wówczas Wykonawca:
- jest zobowiązany udowodnić Zamawiającymi, że będzie dysponował tymi zasobami, w szczególności przez załączenie do oferty należy pisemnego zobowiązania innego podmiotu do oddania do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- załączy do oferty dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia, dotyczące tych podmiotów.
- W przypadku Wykonawców występujących wspólnie dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie.
- Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4. lit. b - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin wystawienia stosuje się odpowiednio.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, tj.:
- Wadium - W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie - Jedynym kryterium oceny ofert jest cena ryczałtowa za wykonanie zamówienia.
- Miejsce i termin składania ofert. - Oferty należy składać w Urzędzie Miejskim w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród w Sekretariacie Urzędu do dnia 27.04.2011. do godz. 08.00. Urząd pracuje w dni robocze od pn. do pt. w godz. 7.00-15.00.
- Termin związania ofertą - 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
- Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
- Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
- Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.
- Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
- Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2010.113.759, z późn.zm.) dopuszcza zmiany zawartej umowy pod następującymi warunkami:
- Zmiana terminu wykonania umowy:
- w przypadku wystąpienia siły wyższej mającej wpływ na wykonanie przedmiotu umowy. Przez siłę wyższą rozumie się zjawiska niemożliwe do przewidzenia i niezależne od Wykonawcy i od Zamawiającego, w szczególności pożar, działania sił przyrody (huragany, powodzie itp., warunki atmosferyczne znacznie odbiegające od typowych dla danej pory roku); zamieszki, strajki, akty terroryzmu itp.
- wystąpienie nieprzewidzianych w SIWZ i dokumentacji projektowej warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych, mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, które maja wpływ na termin wykonania umowy, w szczególności:
- odkrycie na terenie robót niewypałów i niewybuchów;
- odkrycie na terenie robót kopalnych szczątków roślin lub zwierząt, lub przedmiotów, co do których istnieje przypuszczenie, że są zabytkami;
- ujawnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych i urządzeń infrastruktury.
- W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 1., wydłuża się termin wykonania umowy o czas opóźnienia spowodowany tymi okolicznościami.
- Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
- odstąpienie od umowy przez Zamawiającego w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, ze wykonane umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
- konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej.
- Zmiana terminu wykonania umowy:
- Nie jest zmianą umowy wymagającą formy pisemnej: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy:
- zmiana danych adresowych w związku ze zmianą siedziby Wykonawcy,
- wyznaczenie osób do kontaktów w sprawach realizacji umowy, innych, niż wskazane umowie, z zastrzeżeniem, że zmiana kierownika robót wymienionego przez Wykonawcę w ofercie na inną osobę jest możliwa po uzyskaniu zgody Zamawiającego i jedynie pod warunkiem, że nowa osoba będzie spełniać wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ dla kierownika robót;
- zmiana numeru rachunku bankowego, na które będzie przelane wynagrodzenie wykonawcy
- utrata mocy lub zmiany aktów prawnych przywołanych w treści umowy - w każdym takim przypadku Wykonawca ma obowiązek stosowania się do obowiązujących aktów prawa.
- W przypadku zmiany stawki podatku VAT, Zamawiający nie przewiduje zwiększenia wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawcy. Zmiana stawki podatku VAT nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. Wykonawca wystawi fakturę zgodnie z obowiązującymi w dniu wystawienia przepisami, przy czym cena ryczałtowa brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia nie może ulec zwiększeniu.
Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 11.04.2011r. Numer ogłoszenia 73232-2011.
Rajgród, 11.04.2011r.
BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński
Metryka strony