Wykonanie dokumetnacji projektowo-kosztorysowej dla świetlic wiejskich.

Rajgród, dnia 05.04.2017 r.

INFORMACJA O WYBORZE OFERTY

Gmina Rajgród informuje, że wyłoniono wykonawcę usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla świetlic wiejskich. Do dnia 31.03.2017 r. wpłynęły 4 oferty. W dniu 05.04.2017 r. dokonano oceny złożonych ofert i wyłoniono ofertę najkorzystniejszą. Poniższa tabela przedstawia zestawienie złożonych ofert:

l.p.

Nazwa firmy

Część I

Część II

Uwagi

cena

termin płatności

cena

termin płatności

1

K 30 Sp. z o.o.

ul. Kielecka 30/5

02-530 Warszawa

9 348,00

22 dni

10 578,00

22 dni

odrzucona z powodu braku dołączonych referencji oraz uprawnień

2

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe HYDROBUD Stanisław Kuźmiński

ul. Wspólna 4

18-214 Klukowo

10 000,00

30 dni

10 000,00

30 dni

brak

3

Pracownia Projektowa CHRZĄSZCZ

Grzegorz Móźdżyński

ul. Św. Rocha 11/1 lok. 707

15-879 Białystok

14 145,00

22 dni

14 760,00

22 dni

brak

4

WK Architekci sp. z o.o. sp.k.

ul. Monte Cassino 23

61-695 Poznań

27 060,00

30 dni

25 830,00

30 dni

odrzucona z powodu braku dołączonych referencji oraz uprawnień

Zestawienie punktów:

Nr oferty

Część I

Część II

cena

termin płatności

Suma punktów

cena

termin płatności

Suma punktów

1

ODRZUCONA

2

95

5

100

95

5

100

3

67

5

72

64

5

69

4

ODRZUCONA

Wybrano ofertę nr 2 firmy Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe HYDROBUD Stanisław Kuźmiński, ul. Wspólna 4, 18-214 Klukowo ze względu na uzyskaną największą ilość punktów.

z up. Burmistrza

/-/ Anna Bukowska

Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju


Rajgród, dn. 23.03.2017 r.

IF.7011.3.2017

ZAPYTANIE OFERTOWE

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, zaprasza do składania ofert na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla świetlic wiejskich.

Niniejsze zamówienie będzie udzielone bez zastosowania ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 2164, z późn. zm.) – na podstawie art. 4 pkt 8 ww. ustawy.

  1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla następujących inwestycji:

      1. Część I „ Budowa budynku w Ciszewie z przeznaczeniem na świetlicę wiejską wraz z niezbędną infrastrukturą”

        • Miejsce inwestycji: działki nr ewid. 168/2 w miejscowości Ciszewo, gmina Rajgród.

        • Układ funkcjonalny budynku: sala, toaleta, pomieszczenie kuchenne, poczekalnia dla osób korzystających z komunikacji publicznej z oddzielnym wejściem z zewnątrz.

        • Przybliżona powierzchnia użytkowa budynku – ok. 50-60 m2.

        • Budynek parterowy z poddaszem nieużytkowym, bez podpiwniczenia.

        • Bryła budynku w kształcie prostokąta. Dach dwuspadowy.

        • Należy zaprojektować niezbędną infrastrukturę tj. przyłącze wodociągowe, przyłącze energetyczne, zbiornik bezodpływowy.

        • Planowany system ogrzewania – do ustalenia na etapie projektowania.

        • Dostępność komunikacyjna – istniejący zjazd z drogi powiatowej.

      2. Część II „Budowa świetlicy wiejskiej w Pieńczykowie wraz z niezbędną ogólnodostępną infrastrukturą turystyczną i wypoczynkową”

        • Miejsce inwestycji: działka nr ewid. 244 w miejscowości Pieńczykowo, gmina Rajgród.

        • Obecnie na działce nr 244 usytuowany jest budynek, który będzie rozebrany.

        • Układ funkcjonalny budynku: sala, toaleta, pomieszczenie kuchenne, poczekalnia dla osób korzystających z komunikacji publicznej z oddzielnym wejściem z zewnątrz, magazynek.

        • Przybliżona powierzchnia użytkowa budynku – ok. 70 m2.

        • Budynek parterowy z poddaszem nieużytkowym, bez podpiwniczenia.

        • Bryła budynku w kształcie prostokąta. Dach dwuspadowy.

        • Należy zaprojektować niezbędną infrastrukturę tj. przyłącze wodociągowe, przyłącze energetyczne, zbiornik bezodpływowy.

        • Planowany system ogrzewania – do ustalenia na etapie projektowania.

        • Dostępność komunikacyjna – istniejące zjazdy z drogi gminnej i powiatowej.

        • Projekt zagospodarowania terenu oraz elementy małej architektury,

        • Budynek oraz elementy zagospodarowania terenu mają stanowić obiekt ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej. Należy to uwzględnić w projekcie budynku i projekcie zagospodarowania terenu.

    2. Szczegółowe rozwiązania zostaną ustalone z Zamawiającym na etapie projektowania.

    3. W zakres zamówienia wchodzi (dotyczy każdej części):

      1. wykonanie następujących opracowań i dostarczenie ich do siedziby Zamawiającego:

        • kompletny projekt budowlany na podstawie uzyskanych przez Wykonawcę map do celów projektowych, wraz z informacją BIOZ i projektami branżowymi – po 6 egz.,

        • szczegółowy przedmiar robót – po 4 egz.,

        • kosztorys inwestorski – po 2 egz.,

        • specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla wszystkich prac ujętych w projektach budowlanych – po 4 egz.,

        • wersja elektroniczna całej dokumentacji po 1 egz. na nośniku danych

    4. Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania wstępnej wersji dokumentacji i wykonania jej zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.

      1. dokonanie jednokrotnej aktualizacji kosztorysów inwestorskich przed wszczęciem przez Zamawiającego postępowania przetargowego na wykonanie budowy/przebudowy budynku – w ramach zaproponowanej ceny ofertowej

      2. uzyskanie wszystkich wymaganych prawem opinii i uzgodnień dokumentacji,

      3. przygotowanie kompletnego i poprawnego wniosku o ustalenie warunków zabudowy wraz z załącznikami

      4. przygotowanie kompletnego i poprawnego wniosku o pozwolenie na budowę.

      5. sprawowanie nadzoru autorskiego na żądanie inwestora lub właściwego organu w zakresie:

        • stwierdzenia w toku wykonania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem,

        • uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego.

    5. Dokumentację projektową należy sporządzić w oparciu o obowiązujące przepisy prawne, w szczególności:

      1. rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r., poz. 1129 z późn. zm.)

      2. rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r.  w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2004 r., nr 130, poz. 1389 z późn. zm.).

      3. rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form projektu budowlanego (Dz.U. z 2012 poz. 462 z późn. zm.).

      4. dokumentacja techniczna będzie stanowiła podstawę opisu przedmiotu zamówienia w późniejszym postępowaniu na wykonanie ww. inwestycji w związku z tym musi być wykonana zgodnie z przepisami art. 29-30 ustawy 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), a w szczególności:

        • do opisu przedmiotu zamówienia zastosować nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień,

        • przedmiotu zamówienia nie należy opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów,

        • przedmiot zamówienia należy opisać przez określenie wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, w tym wymagań środowiskowych, pod warunkiem że podane parametry są dostatecznie precyzyjne, aby umożliwić wykonawcom ustalenie przedmiotu zamówienia, a zamawiającemu udzielenie zamówienia,

        • w przypadku odwołania do norm należy uwzględnić kolejność wynikającą z ustawy Prawo zamówień publicznych opisaną w art 30 ww. ustawy.

    6. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, dla którego ma być opracowana dokumentacja projektowa oraz uzyskał wszelkie niezbędne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz do skalkulowania wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia.

  1. Warunki udziału w postępowaniu

    1. W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy:

      1. skierują do realizacji zamówienia osoby zdolne do wykonania zamówienia, tj.:

        • osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub osobę posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom, ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych) :

        • osobę posiadającą uprawnienia w zakresie instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektromagnetycznych, (lub osobę posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom, ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych)

        • osobę posiadającą uprawnienia w zakresie projektowania instalacji sanitarnych (lub osobę posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom, ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych)

      2. posiadają doświadczenie polegające na wykonaniu co najmniej 2 usług polegających na wykonaniu projektów budynków

      3. nie podlegają wykluczeniu z postępowania

    2. Zamawiający będzie oceniał spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie:

      1. złożonych na formularzu ofertowym:

        • oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania,

        • wykazu osób, które zostaną skierowane do wykonania zadania,

        • wykazu wykonanych usług,

      2. dołączonych do oferty kopii uprawnień wykazanych osób,

      3. dołączonych do oferty referencji potwierdzających należyte wykonanie wykazanych usług.

  2. KRYTERIUM OCENY OFERT

    1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie kryterium:

a) cena brutto – 95%

W kryterium „cena” punkty będą przyznawane wg formuły: cena najniższa / cena badana x 95

b) termin płatności – 5%

W kryterium „termin płatności” punkty będą przyznawane wg następujących zasad:

        • 14 dni – 0 pkt.

        • 15 - 21 dni – 2,5 pkt.

        • 21 – 30 dni – 5 pkt.

    1. Zamawiający wymaga terminu płatności od 14 do 30 dni.

    2. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną część lub dwie części.

    3. Cena ma być wyrażona w polskich złotych. Cena za wykonanie danej części zamówienia jest ceną ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i efektywnego wykonania zamówienia, w tym koszty map do celów projektowych oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii i uzgodnień.

    4. Zamawiający będzie wybierał najkorzystniejsze oferty kierując się ceną ofert, oraz terminem płatności.

    5. Jeżeli ceny ofert będą przekraczały kwotę, jaką zamierza się przeznaczyć na realizację zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia ofert dodatkowych.

  1. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT

    1. Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Rajgrodzie przy ul. Warszawskiej 32, 19-206 Rajgród w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 11 na I piętrze budynku, osobiście, kurierem, za pośrednictwem poczty lub przesłać podpisaną ofertę na e-mail: dorota.baginska@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl (oferta w tym wypadku ma być podpisana przez osobę uprawnioną i zeskanowana). Ofertę przesłaną e-mailem należy potwierdzić pisemnie.

    2. Termin składania ofert upływa dnia 31 marca 2017 r.

    3. Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania.

  2. PRZESŁANKI ODRZUCENIA OFERTY

    1. Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:

      1. jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,

      2. została złożona przez podmiot:

        • niespełniający warunków udziału w postępowaniu określonych w zapytaniu ofertowym lub

        • powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionym do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zmawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy,

      3. została złożona po terminie składania ofert w zapytaniu ofertowym

    2. Oferta nie podlega odrzuceniu, mimo że została złożona przez podmiot powiązany osobowo lub kapitałowo z osobą upoważnioną do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobą wykonującą w imieniu Zmawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy, jeżeli osoba ta nie będzie brała udziału w dalszym postępowaniu w sprawie wyboru przez Zamawiającego wykonawcy danego zadania.

  3. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

    1. Cenę ofertową należy podać na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania, podpisanym przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.

    2. Oferta powinna zawierać pełną nazwę i adres Wykonawcy oraz datę sporządzenia oferty oraz wykazy i oświadczenia, o których mowa w pkt. 2.2 niniejszego zapytania oraz kopie uprawnień wykazanych osób i referencje (oryginały lub kopie) potwierdzające należyte wykonanie wykazanych usług.

  4. Warunki wykluczenia

    1. Z postępowania o udzielnie zamówienia wyklucza się:

      1. wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.);

      2. wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

        • o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176),

        • o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny,

        • skarbowe,

        • o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);

      3. wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt b);

      4. podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionym do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zmawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności:

        • uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

        • posiadania co najmniej 10 % udziałów lub akcji,

        • pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

        • pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,

        • pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnionej wątpliwości co do bezstronności tych osób.

      5. Wykonawców, którzy nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu.

    2. Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia przez złożenia oświadczenia, zgodnie z treścią określoną w formularzu ofertowym.

  5. WARUNKI ZMIANY UMOWY

    1. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

    2. Nie jest zmianą umowy wymagającej formy pisemnej:

      1. wyznaczenie innych osób do kontaktu w sprawach realizacji umowy niż wskazane w umowie.

      2. utrata mocy lub zmiany aktów prawnych przywołanych w umowie. W każdym takim przypadku Wykonawca ma obowiązek stosowania się do obowiązujących aktów prawa.

    3. Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu realizacji umowy w przypadku, gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność.

    4. Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli Wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania zrealizowanej części umowy.

    5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy w przypadkach rażącego nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę, w szczególności w przypadku, gdy Wykonawca nie rozpoczął wykonywania zamówienia pomimo pisemnego wezwania Zamawiającego lub przerwał prace i nie podejmuje ich mimo pisemnego wezwania Zamawiającego, lub pozostaje w zwłoce z realizacją przedmiotu umowy, a z okoliczności wynika, że zagrożone jest wykonanie zamówienia lub jego etapów w terminie określonym w umowie;

    6. W przypadku odstąpienia od umowy skutki odstąpienia nastąpią na przyszłość - od dnia skutecznego złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy i nie dotyczą takich postanowień umownych jak kary umowne, gwarancje, prawo żądania odszkodowania za nienależyte wykonanie umowy.

    7. Wykonawca udziela rękojmi i gwarancji jakości w zakresie określonym w umowie na część zobowiązania wykonaną przed odstąpieniem od umowy.

    8. Rozliczenie za wykonany zakres prac nastąpi na podstawie obustronnie uzgodnionych kosztorysów powykonawczych określających koszt wykonanego zakresu zamówienia oraz protokołu odbioru prac przerwanych. Koszt sporządzenia inwentaryzacji i kosztorysów obciąża tę stronę, z której przyczyny wystąpiło odstąpienie.

    9. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za usług wykonane do dnia odstąpienia, pomniejszone o roszczenia Zamawiającego z tytułu kar umownych oraz ewentualne roszczenia o obniżenie ceny na podstawie rękojmi lub inne roszczenia odszkodowawcze.

  6. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Zadanie należy wykonać do 30 czerwca 2017 r., przy czym wstępna koncepcja powinna zostać przekazana Zamawiającemu w terminie 3 tygodni od dnia podpisania umowy, a w ciągu tygodnia od zaakceptowania wstępnej koncepcji wykonawca złoży kompletny wniosek o decyzję lokalizacyjną.

  1. Informacje dodatkowe

    1. Wszelkich informacji dotyczących przedmiotu zamówienia udziela: Dorota Bagińska, tel. 86 272 19 56, e-mail: dorota.baginska@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl

    2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakończenia postępowania bez wyboru żadnej oferty.

    3. Przed podpisaniem umowy Zamawiający żąda wniesienia przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny ofertowej brutto. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zabezpieczenie Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 79 8768 0003 3900 0550 2000 0040, podając w tytule przelewu „Zabezpieczenie do umowy nr IF.7011.3.2017”. Zamawiający zwróci 100 % zabezpieczenia w terminie 30 dni od uzyskania pozwolenia na budowę.

  2. Załączniki do zapytania ofertowego

Formularz ofertowy

Z up. Burmistrza

/-/ Anna BUkowska

Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Rajgrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: A. Bukowska

Wprowadzający: Dorota Bagińska

Data modyfikacji: 2017-04-05

Opublikował: Dorota Bagińska

Data publikacji: 2017-03-23