Rozbudowa wodociągu rozdzielczego na terenie gminy Rajgród w miejscowości Woźnawieś


 

29.09.2017 r. - ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 


DRZ.230.15.2017

Rajgród, dnia 24.08.2017r.

ZAPYTANIE OFERTOWE

ROZBUDOWA WODOCIAGU ROZDZIELCZEGO NA TERENIE GMINY RAJGRÓD W MIEJSCOWOŚCI WOŹNAWIEŚ

Zamówienie sektorowe poniżej progów określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11. ust. 8 ustawy z 29.01.2009r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 2164, z późn. zm.).
Do udzielenia przedmiotowego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy z 29.01.2009r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 2164, z późn. zm.) - na podstawie art. 133 ww. ustawy.

1. ZAMAWIAJĄCY:

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, z upoważnienia Burmistrza reprezentowana przez Pana Marka Kostrzewskiego Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rajgrodzie.
Strona internetowa Zamawiającego, na której publikowane będą wszystkie dokumenty, ogłoszenia i informacje związane z niniejszym postępowaniem: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl/.
Zamawiający pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.

2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

Przedmiotem zamówienia jest:
Rozbudowa wodociągu rozdzielczego na terenie gminy Rajgród w miejscowości Woźnawieś na działkach 267/2, 1472/3, 1515, 1514, 556/2, 655/3, 666/5, 644, 634, 979/8.
Budowa sieci wodociągowej – średnica fi 63, 110 PE SDR 17, hydranty p.poż nadziemne i podziemne DN 80. Szczegółowo zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa: umowa, projekt, specyfikacja techniczna, przedmiar stanowiące załączniki do niniejszego zapytania.

3. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY, TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:

  1. Ofertę należy złożyć na formularzu przygotowanym przez Zamawiającego stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania,
  2. Oferta powinna zawierać pełną nazwę (imię i nazwisko) i adres Wykonawcy oraz informację o korzystaniu z zasobów kadrowych innych podmiotów.
  3. W przypadku składania dokumentów w języku obcym, należy je złożyć wraz z tłumaczeniem na j. polski.
  4. W przypadku reprezentowania Wykonawcy przez osobę, której upoważnienie nie wynika bezpośrednio z dokumentów, o których mowa w pkt 6 niniejszych Warunków przetargu, należy do oferty załączyć dokument, z którego będzie wynikać takie upoważnienie. W szczególności może być to dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa w formie oryginału lub odpisu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym lub rzecznikiem patentowym.
  5. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, czytelnie. Zaleca się, aby oferta była spięta, miała ponumerowane wszystkie strony i podaną ilość stron. Oferta musi być podpisana przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
  6. Jeżeli na etapie sporządzania oferty Wykonawca zamierza nanieść poprawki w treści oferty, nie należy dokonywać tych zmian przy użyciu maskujących sposobów, jak np. zaklejanie, zamazywanie, stosowanie korektora. Zmiany należy wprowadzić przez przekreślenie zmienianej treści i/lub dopisanie nowej treści oraz podpisanie lub parafowanie przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
  7. Oferty zaleca się składać opakowane w dwie koperty. Koperty powinny uniemożliwiać odczytanie zawartości bez uszkodzenia opakowania i pozostawienia śladów otwierania.
  8. Na kopercie zewnętrznej należy umieścić napis:
    Oferta na „Rozbudowę rozdzielczej sieci wodociągowej w miejscowości Woźnawieś”.
    Nie otwierać przed dniem 05.09.2017r., godz. 12:15.
  9. Na kopercie wewnętrznej zaleca się umieścić napis jak wyżej oraz podać nazwę i adres Wykonawcy.
  10. Jeżeli Wykonawca zastrzega, że część oferty nie może być udostępniana, ponieważ stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, do oferty należy dołączyć stosowne oświadczenie ze wskazaniem części oferty stanowiących część niejawną. Część niejawną oferty należy złożyć w oddzielnej kopercie wewnętrznej, oznaczonej jak wyżej, z dopiskiem „Część niejawna oferty”. Dla zachowania informacji w poufności nie jest wystarczające ich zastrzeżenie jako stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ale konieczne jest wykazanie przez zastrzegającego, że informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, przy czym wskazany obowiązek wykazania oznacza więcej, niż wyjaśnienie przyczyn co do objęcia informacji tajemnicą.
  11. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać złożoną ofertę. W celu dokonania zmiany lub wycofania oferty, Wykonawca złoży Zamawiającemu kolejną zamkniętą kopertę zawierająca oświadczenie woli, oznaczoną jak wyżej, z dopiskiem: „Zmiana oferty” lub „Wycofanie oferty”. Złożona oferta, której wycofanie lub zmiana dotyczy, pozostanie u Zamawiającego i zostanie otwarta na otwarciu ofert. Koperty oznaczone jako „Zmiana oferty” lub „wycofanie oferty” zostaną otwarte na otwarciu ofert. Dokumenty w pierwotnej i zmienionej ofercie będą badane łącznie. Jeżeli będą występowały rozbieżności w dokumentach oferty pierwotnej i oferty zmieniającej, będzie brać się pod uwagę dokumenty złożone później.
  12. Zamawiający uznaje, że podpisem jest złożony własnoręcznie znak, z którego można odczytać imię i nazwisko podpisującego. Jeżeli własnoręczny znak jest nieczytelny, to musi być uzupełniony napisem (np. w formie odcisku pieczęci), z którego można odczytać imię i nazwisko podpisującego. Wystarczające jest, jeżeli napis ten znajduje się na jednym z dokumentów oferty.
  13. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  14. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  15. Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 05.09.2017r. godz. 12:00,
  16. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rajgrodzie przy ul, Warszawskiej 2A, 19-206 Rajgród – pokój księgowości, Zakład pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.
  17. Oferty złożone po ww. terminie zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcom bez otwierania na publicznym otwarciu ofert. Koperty z ofertami zostaną otwarte w celu ustalenia nazwy i adresu Wykonawcy, któremu należy zwrócić ofertę.
  18. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 05.09.2017r. o godz. 12:15. w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rajgrodzie, ul. Warszawska 2A, 19-206 Rajgród – gabinet Dyrektora.
  19. Otwarcie ofert jest jawne. Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny zawarte w ofertach.
  20. Wykonawcom nieobecnym przy otwarciu ofert informacje, o których mowa wyżej, zostaną przekazane na ich wniosek.
  21. Termin związania ofertą – 30 dni od otwarcia.

4. KRYTERIA OCENY OFERT:

Głównym kryterium oceny oferty jest 100% cena

5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

  1. Wykonawca dysponuje i skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia osobę do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych), posiadającą doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy/robót przy wykonywaniu co najmniej 2 inwestycji polegających na budowie sieci wodociągowej – zał. 2 do zapytania.
  2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia może polegać na zasobach kadrowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
  3. Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej 2 inwestycji polegających na budowie sieci wodociągowej o długości:min. 150 mb każda – zał. 3 do zapytania.

6. SPOSÓB OBLICZENIA CENY OFERTOWEJ:

  1. Cenę ofertową należy obliczyć na podstawie Warunków zapytania i załączników. Szczegółowo zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 2 – wzór umowy oraz projekt, specyfikacja i przedmiary, przy czym przedmiary robót stanowią dokument pomocniczy do wyceny oferty. Podstawą wyceny oferty są zapisy umowy i dokumentacja techniczna. Roboty nie ujęte w przedmiarze robót, a występujące w projekcie nie są robotami dodatkowymi.
  2. Cena oferty musi obejmować koszty wykonania robót bezpośrednio wynikających z dokumentacji technicznej oraz inne koszty konieczne do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
  3. Cenę ofertową należy podać w sposób określony w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania, tj. należy podać cenę ofertową netto i brutto i wartość podatku VAT.
  4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (tzw. odwrócony VAT), zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
  5. Ceny należy podać w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Jeżeli Wykonawca poda ceny z dokładnością do pełnych złotych, uznaje się, że podał wskazaną cenę w złotych oraz zero groszy. Jeżeli Wykonawca poda ceny z dokładnością do dziesiątek groszy, uznaje się, że pominiętą cyfrą na drugim miejscu po przecinku jest zero.

7. UMOWA:

  1. Wzór umowy, jaka zostanie zawarta w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, stanowi załącznik nr 4 do zapytania.
  2. Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego. Po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający poinformuje Wykonawcę o terminie podpisania umowy.
  3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Brak wniesienia prawidłowego zabezpieczenia należytego wykonania umowy traktuje się jak uchylanie się Wykonawcy od podpisania umowy.
  4. Jeżeli umowa będzie podpisywana przez inne osoby, niż te, których upoważnienie do podpisania umowy wynika z dokumentów załączonych do oferty Wykonawcy, przed podpisaniem umowy należy dostarczyć Zamawiającemu dokumenty, z których będzie
    wynikać takie upoważnienie.
  5. Jeżeli jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy występujący wspólnie przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczą Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych wykonawców.

8. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY:

  1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia przed podpisaniem umowy
    zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny ofertowej
    brutto.
  2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
  3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
    • pieniądzu;
    • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
    • gwarancjach bankowych;
    • gwarancjach ubezpieczeniowych.
  4. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt. 1.3. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
  5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Szczuczynie Oddział w Rajgrodzie nr 80876800033905009220000010, podając w tytule przelewu: „Rozbudowa wodociągu rozdzielczego na terenie gminy Rajgród w miejscowości Woźnawieś” 
  6. Zabezpieczenie wniesione w formie niepieniężnej Wykonawca wnosi w częściach (wszystkie części zabezpieczenia Wykonawca wnosi przed podpisaniem umowy):
    • w części wystawionej na okres od dnia zawarcia umowy do dnia wykonania zamówienia i uznania go przez Zamawiającego za należycie wykonane, na 100% wartości zabezpieczenia, 
    • w części wystawionej na kwotę 30% wartości zabezpieczenia i obejmującej okres od dnia wykonania zamówienia i uznania za należycie wykonane włącznie – do upływu okresu rękojmi za wady. 
  7. Zabezpieczenie wniesione w formie niepieniężnej nie może zawierać zapisów ograniczających uprawnienia Zamawiającego do zatrzymania zabezpieczenia na pokrycie roszczeń Zamawiającego. Zabezpieczenie musi być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na każde żądanie Zamawiającego. W treści dokumentu stanowiącego zabezpieczenie należy zawrzeć oświadczenie wystawcy, że żadna zmiana umowy lub załączników nie zwalnia wystawcy z odpowiedzialności wynikającej z dokumentu stanowiącego zabezpieczenie.
  8. Zamawiający zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego zamówienia za należycie wykonane.
  9. Pozostałe 30% kwoty zabezpieczenia Zamawiający pozostawi na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i zwróci je w terminie 30 dni od upływu okresu rękojmi za wady.

9. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:

  1. Zamówienie należy wykonać do dnia 09.11.2017r.
  2. Za termin wykonania zadania uważa się datę podpisania protokołu odbioru końcowego.
  3. Odbiór końcowy zadania zostanie przeprowadzony protokolarnie w terminie 14 dni roboczych od pisemnego zgłoszenia przez Wykonawcę zakończenia prac i gotowości do odbioru. W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany zakończyć wykonywanie prac, uzyskać prawidłowe wyniki jakości wody i zgłosić Zamawiającemu gotowość do odbioru na co najmniej 14 dni roboczych przed datą zakończenia zadania.

10. WADIUM:

Zamawiający nie wymaga wpłaty WADIUM.

11. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI:

  1. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się w formie pisemnej, za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej. Adres e-mail Zamawiającego do kontaktów w sprawie niniejszego postępowania: zgkim_rajgrod@wp.pl
  2. Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
  3. Postępowanie prowadzi się w języku polskim.
  4. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub e-mailem, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
  5. Domniemywa się, że pismo wysłane przez Zamawiającego na nr faksu lub na adres e-mail podany przez Wykonawcę zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma, chyba że Wykonawca wezwany przez Zamawiającego do potwierdzenia otrzymania pisma, które zostało wysłane do niego faksem lub e-mailem, niezwłocznie oświadczy pisemnie, że pisma nie otrzymał lub otrzymał je nieczytelne.
  6. Dla dokumentów, oświadczeń i pełnomocnictw składanych na wezwanie Zamawiającego zastrzeżona jest forma pisemna. Datą wpływu do siedziby Zamawiającego jest data złożenia w formie pisemnej w sekretariacie Zamawiającego.
  7. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest Marek Kostrzewski Dyrektor ZGKiM w Rajgrodzie ul. Warszawska 2A, 19-206 Rajgród tel. 86 272 17 90.

12. GWARANCJA:

Wykonawca udzieli 5 letniej gwarancji na zrealizowane zadanie. Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń.

13. INNE INFORMACJE:

  1. Wszelkie rozliczenia między Wykonawcą i Zamawiającym będą prowadzone w PLN.
  2. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
  3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wówczas wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
  4. Zapisy Warunków zapytania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia.
  5. Jeżeli oferta wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
  6. Ilekroć w Warunkach zapytania i załącznikach zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, znaki towarowe, patenty – wskazaniu temu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zastosowane w Warunkach zapytania i załącznikach określenia rzedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia ma na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia. Wszelkie materiały i urządzenia określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania.
  7. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny rodukt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych.Zamawiający uzna za równoważne zaproponowane materiały i urządzenia, jeżeli będą posiadały parametry nie gorsze niż te, które są przedstawione w Warunkach zapytania i załącznikach oraz zagwarantują wykonanie przedmiotu zamówienia oraz zapewnią zyskanie efektów i parametrów technicznych nie gorszych od założonych w Warunkach zapytania i załącznikach.
  8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
    • wprowadzenia zmian w zapytaniu
    • publikowania wyjaśnień do Warunków zapytania
    • przedłużenia terminu składania ofert
    • zakończenia postępowania bez wyboru żadnej oferty.

W sprawach nieuregulowanych niniejszymi Warunkami mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

DYREKTOR

ZGKiM w Rajgrodzie

/-/ Marek Kostrzewski

Metryka strony

Udostępniający: ZGKiM w Rajgrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Marek Kostrzewski

Data wytworzenia: 2017-08-24

Wprowadzający: Piotr Hubert Matysiewicz

Data modyfikacji: 2017-09-29

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2017-08-24